Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Rus Dili ve Edebiyati > GENEL MUHASEBE II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL MUHASEBE II Birinci düzey C-İŞL104 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Şaban UZAY, Prof. Dr. Azzem ÖZKAN, Doç. Dr. Ergün KÜÇÜK, Dr. Öğr. Üyesi Murat ESMERAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Onur TOK
Dersin veriliş şekli Sınıf Dersleri/Örnek Mali Olay Çözüm ve Uygulamaları
Dersin amacı Bu derste öğrenciye muhasebe de dönem sonu işlemlerin nasıl yapıldığı anlatılarak muhasebe sürecinin nasıl işlediği ayrıntılı bir şekilde anlatılacaktır. Dönemsonunda öğrencilerin ana hesaplar düzeyinde dönem sonu işlemleri öğrenmeleri amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Bu derste öğrenciye muhasebe de dönem sonu işlemlerin nasıl yapıldığı anlatılarak muhasebe sürecinin nasıl işlediği ayrıntılı bir şekilde anlatılacaktır. Dönemsonunda öğrencilerin ana hesaplar düzeyinde dönem sonu işlemleri öğrenmeleri amaçlanmıştır.

Dersin içeriği
1- Tanışma, Giriş, Dersin Tanıtımı
2- Tekdüzen Muhasebe Sistemi
3- Dönen varlıklar, Hazır değerler
4- Menkul Kıymetler 1
5- Menkul Kıymetler 2
6- Ticari Alacaklar
7- Stoklar, Aralıklı Envanter
8- ARA SINAV
9- Stoklar, Sürekli Envanter
10- Duran Varlıklar 1
11- Duran Varlıklar 2
12- Yabancı kaynaklar
13- Özkaynaklar
14- Gelir Gider Hesapları
15- Uygulama
16- FİNAL SINAVI
17- FİNAL SINAVI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Envanter ve değerleme ile ilgili kavramları açıklar
2- Değerleme ölçeklerinin kullanılmasını gösterir
3- Muhasebe içi envanter işlemlerinin nasıl yapılacağını gösterir
4- Muhasebe dışı envanter işlemlerinin nasıl yapılacağını gösterir
5- Dönemsonu mali tabloları düzenlemeyi gösterir
6- Kapanış işlemlerini gösterir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2- Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
3- Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4- Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
5- Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
6- Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
7- Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
8- Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
9- Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
10- Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
11- Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
12- Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
13-
14- .
15- .
16- .
17- .
18- .
19- .
20- .
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 5 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahmet Doğan, Genel Muhasebesi II, Kayseri, 2003.
Yardımcı Kaynaklar Orhan Sevilengül, Genel Muhasebe, İstanbul, 2002. Kemalettin Conkar ve diğerleri, Genel Muhasebe, Ankara, 2002

Ders ile ilgili dosyalar