Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ FARUK YILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ FARUK YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE
|
Dersin amacı
|
MELODİ DİNLEME VE DOĞRU ALGILAMA İÇİN KAZANILMASI GEREKEN DOĞRU DÜŞÜNME YOLLARININ KAZANDIRILMASI AMAÇLANMAKTADIR.
|
Dersin tanımı
|
DERSTE MELODİK YAPILARIN TANITILACAK, MELODİK ANALİZ YÖNTEMLERİ ÖĞRETİLECEK VE KATILIMCININ MELODİK HAFIZASINI GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI YAPILACAKTIR.
|
1- |
İŞİTSEL ALGILAMADA MAKAM ANLAYIŞI
|
2- |
ÖZEL DÖRTLÜ VE BEŞLİLERİ ALGILAMA
|
3- |
BASİT MAKAMLARA TEORİK BAKIŞ
|
4- |
RAST MAKAMINDA İŞİTSEL ALGILAMA ÜZERİNE TEORİK VE UYGULAMA BİLGİLERİ
|
5- |
4 ZAMANLIYA KADAR BASİT USÜLLER ÜZERİNDE TEORİK VE UYGULAMALI ÇALIŞMALAR
|
6- |
SEGAH PERDESİ KULLANILAN MAKAMLARDA ALGILAMA
|
7- |
8 ZAMANLI USÜLLERE KADAR TEORİK VE UYGULAMA ÇALIŞMALARI
|
8- |
VİZE HAFTASI
|
9- |
HİCAZ MAKAMI AİLESİ ÜZERİNDE TEORİK VE UYGULAMALI ÇALIŞMALAR
|
10- |
BASİT MAKAMLARIN İŞİTSEL FARKLILIKLARININ ALGILANABİLMESİ İÇİN ETÜT ÇALIŞMALARI
|
11- |
MÜREKKEP MAKAMLARDA TEORİK VE UYGULAMALI ALGILAMA
|
12- |
EN ÇOK KULLANILAN MÜREKKEP MAKAMLARDA ESER ANALİZİ
|
13- |
MAKAM ALGILAMA VE DİKTE YAZMA ÇALIŞMALARI
|
14- |
FİNAL HAFTASI
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
15 ZAMANLI USÜLLERE KADAR USÜLLERİ TANIR VE ALGILAR
|
2- |
BASİT MAKAMLARI TEORİK OLARAK BİLİR
|
3- |
BASİT MAKAM VE USÜLLERDEKİ ESERLERİ TANIR
|
4- |
BASİT VE MÜREKKEP MAKAMLARI TANIR
|
5- |
ÇEŞİTLİ MAKAMLARDA SEYİR YAPABİLİR
|
6- |
BASİT VE MÜREKKEP MAKAMLARDA DİKTE YAZABİLİR
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güzel sanatların çeşitli alanlarına özgün katkıda bulunabilecek sanatçılar yetiştirmek
|
|
2- |
Çeşitli yayınlar, projeler ve etkinlikler ile toplumu sanat açısından eğitmek
|
|
3- |
Güzel sanatların yaşamın içinde yer almasını, bu yolla üretici değerlerin topluma katkıda bulunmasını sağlamak
|
|
4- |
Eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bununla birlikte, dünya standartlarında eğitim veren bir kurum olmayı hedeflemek
|
|
5- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek
|
|
6- |
Hayal gücü yüksek, sergilenebilir, çağdaş, farklı çalışmalar üretebilmek
|
|
7- |
Derin düşünce ve yüksek heyecan uyandırabilmek
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
30
|
2
|
60
|
Ödevler
|
4
|
20
|
80
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
1
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
0
|
2
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
2
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
LAVİGNAC 1A, 2A, MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA- ÜLKÜ ÖZGÜR, TÜRK MUSİKİSİ NAZARİYATI- İSMAİL HAKKI ÖZKAN
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|