Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > İŞİTSEL ALGILAMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İŞİTSEL ALGILAMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ II Birinci düzey MÜZ556 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ FARUK YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ FARUK YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZYÜZE
Dersin amacı MELODİ DİNLEME VE DOĞRU ALGILAMA İÇİN KAZANILMASI GEREKEN DOĞRU DÜŞÜNME YOLLARININ KAZANDIRILMASI AMAÇLANMAKTADIR.
Dersin tanımı DERSTE MELODİK YAPILARIN TANITILACAK, MELODİK ANALİZ YÖNTEMLERİ ÖĞRETİLECEK VE KATILIMCININ MELODİK HAFIZASINI GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI YAPILACAKTIR.

Dersin içeriği
1- İŞİTSEL ALGILAMADA MAKAM ANLAYIŞI
2- ÖZEL DÖRTLÜ VE BEŞLİLERİ ALGILAMA
3- BASİT MAKAMLARA TEORİK BAKIŞ
4- RAST MAKAMINDA İŞİTSEL ALGILAMA ÜZERİNE TEORİK VE UYGULAMA BİLGİLERİ
5- 4 ZAMANLIYA KADAR BASİT USÜLLER ÜZERİNDE TEORİK VE UYGULAMALI ÇALIŞMALAR
6- SEGAH PERDESİ KULLANILAN MAKAMLARDA ALGILAMA
7- 8 ZAMANLI USÜLLERE KADAR TEORİK VE UYGULAMA ÇALIŞMALARI
8- VİZE HAFTASI
9- HİCAZ MAKAMI AİLESİ ÜZERİNDE TEORİK VE UYGULAMALI ÇALIŞMALAR
10- BASİT MAKAMLARIN İŞİTSEL FARKLILIKLARININ ALGILANABİLMESİ İÇİN ETÜT ÇALIŞMALARI
11- MÜREKKEP MAKAMLARDA TEORİK VE UYGULAMALI ALGILAMA
12- EN ÇOK KULLANILAN MÜREKKEP MAKAMLARDA ESER ANALİZİ
13- MAKAM ALGILAMA VE DİKTE YAZMA ÇALIŞMALARI
14- FİNAL HAFTASI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 15 ZAMANLI USÜLLERE KADAR USÜLLERİ TANIR VE ALGILAR
2- BASİT MAKAMLARI TEORİK OLARAK BİLİR
3- BASİT MAKAM VE USÜLLERDEKİ ESERLERİ TANIR
4- BASİT VE MÜREKKEP MAKAMLARI TANIR
5- ÇEŞİTLİ MAKAMLARDA SEYİR YAPABİLİR
6- BASİT VE MÜREKKEP MAKAMLARDA DİKTE YAZABİLİR
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 30 2 60
Ödevler 4 20 80
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 1 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 0 2 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 0 2 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı LAVİGNAC 1A, 2A, MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA- ÜLKÜ ÖZGÜR, TÜRK MUSİKİSİ NAZARİYATI- İSMAİL HAKKI ÖZKAN
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar