Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
VOLEYBOL |
Birinci düzey |
BSÖ 311 |
Zorunlu |
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. KERİMHAN KAYNAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
OKUTMAN NEŞE AKPINAR KOCAKULAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Voleybol branşına ilişkin kavram, oyun kuralları ve teknik bilgileri açısından eğitmek. Öğrencilere kişisel ve mesleki gelişimini sağlayabilme becerisi kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Voleybol eğitimine ilişkin öğretim metodları ve tekniklerin verilmesi.
|
1- |
Voleybolun tanımı, dünyada ve Türkiye’de voleybolun gelişim evreleri
|
2- |
Genel ve özel ısınmalar, stretching,parmak pas çeşitleri ve teknikleri çalışması
|
3- |
Genel ve özel ısınmalar,streching manşet pas çeşitleri ve teknikleri, düşme teknikleri, (plonjon) çalışması
|
4- |
Smaç ve servis teknikleri
|
5- |
Blok teknikleri çalışması ve voleybolda oyun kurallarının öğrenilmesi
|
6- |
Oyuncuların Mevkileri ve Özellikleri.
|
7- |
Voleybolda Temel Teknikleri Öğretme Yöntemleri
|
8- |
5.1,4.2,6.0 sistemleri çalışması
|
9- |
Vize Sınavı
|
10- |
Top karşılama ve hücum karşılama çalışması
|
11- |
Defans çalışması
|
12- |
2,3,4,5 tekniğin birlikte kullanıldığı alıştırmalar
|
13- |
Temel Tekniklerin Yaş Guruplarına Göre Planlanması.
|
14- |
Voleybolda müsabakaya psikolojik hazırlık
|
15- |
Maç
|
16- |
Maç
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Voleybol sporunun tarihçesi, temel kavramlar ve oyun kural bilgilerinin kazandırılması.
|
2- |
Her yaş grubundaki bireylere voleybol eğitimi verebilecek bilgi ve beceri kazandırmak.
|
3- |
Öğrencilerin okul takım müsabakalarına katılımını ve çalışmalarını planlayabilme ve yürütebilme becerisini kazandırmak.
|
4- |
Öğrencilerin liderlik, sorumluluk alma, paylaşma ve birlikte iş yapma becerilerini geliştirmek.
|
5- |
Öğretim sürecinin gerektirdiği araç – gereç ve teknolojik kaynakları kullanabilme becerisini kazandırmak.
|
6- |
Voleybol sporunun gelişimi için gerekli bilgi ve önermeleri oluşturmak.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
|
|
2- |
Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
|
|
3- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
|
|
4- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
|
|
5- |
Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
|
|
7- |
Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
|
|
8- |
Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
|
9- |
Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
|
|
10- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
|
|
11- |
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
|
|
12- |
Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
|
|
13- |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
|
|
14- |
Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
|
|
15- |
Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
|
|
16- |
Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
2
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
6
|
6
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
1
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
8
|
8
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
105
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
- Sevim, Y.; “ Antrenman Bilgisi”, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara-2002.
- www. Voleybolnet.com
- Korkmaz, F.; “Voleybol”, Ekin Kitabevi-2003.
- Urartu, Ü. ; “ Voleybol Teknik- Taktik- Kondisyon”, İnkılap Kitabevi, 2. Baskı, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
- Özdilek, Ç., Çimen, K.; “ Voleybol’da Taktik”, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara-2003.
- Orkunoğlu, O.; “Antrenman Bilimi ve Voleybol”.
- Orkunoğlu, O.; “Trainer And Training”, Ocaklar Yayıncılık ve Matbacılık, Ankara-1993.
Bengü M. (1983)Voleybol. İstanbul:Adam Yayıncılık ve Matbaacılık
|
|