Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > VOLEYBOL
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VOLEYBOL Birinci düzey BSÖ 311 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KERİMHAN KAYNAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN NEŞE AKPINAR KOCAKULAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Voleybol branşına ilişkin kavram, oyun kuralları ve teknik bilgileri açısından eğitmek. Öğrencilere kişisel ve mesleki gelişimini sağlayabilme becerisi kazandırmak.
Dersin tanımı Voleybol eğitimine ilişkin öğretim metodları ve tekniklerin verilmesi.

Dersin içeriği
1- Voleybolun tanımı, dünyada ve Türkiye’de voleybolun gelişim evreleri
2- Genel ve özel ısınmalar, stretching,parmak pas çeşitleri ve teknikleri çalışması
3- Genel ve özel ısınmalar,streching manşet pas çeşitleri ve teknikleri, düşme teknikleri, (plonjon) çalışması
4- Smaç ve servis teknikleri
5- Blok teknikleri çalışması ve voleybolda oyun kurallarının öğrenilmesi
6- Oyuncuların Mevkileri ve Özellikleri.
7- Voleybolda Temel Teknikleri Öğretme Yöntemleri
8- 5.1,4.2,6.0 sistemleri çalışması
9- Vize Sınavı
10- Top karşılama ve hücum karşılama çalışması
11- Defans çalışması
12- 2,3,4,5 tekniğin birlikte kullanıldığı alıştırmalar
13- Temel Tekniklerin Yaş Guruplarına Göre Planlanması.
14- Voleybolda müsabakaya psikolojik hazırlık
15- Maç
16- Maç
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Voleybol sporunun tarihçesi, temel kavramlar ve oyun kural bilgilerinin kazandırılması.
2- Her yaş grubundaki bireylere voleybol eğitimi verebilecek bilgi ve beceri kazandırmak.
3- Öğrencilerin okul takım müsabakalarına katılımını ve çalışmalarını planlayabilme ve yürütebilme becerisini kazandırmak.
4- Öğrencilerin liderlik, sorumluluk alma, paylaşma ve birlikte iş yapma becerilerini geliştirmek.
5- Öğretim sürecinin gerektirdiği araç – gereç ve teknolojik kaynakları kullanabilme becerisini kazandırmak.
6- Voleybol sporunun gelişimi için gerekli bilgi ve önermeleri oluşturmak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 6 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 1 0
Arazi çalışması 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 8 8
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     105
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı - Sevim, Y.; “ Antrenman Bilgisi”, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara-2002. - www. Voleybolnet.com - Korkmaz, F.; “Voleybol”, Ekin Kitabevi-2003. - Urartu, Ü. ; “ Voleybol Teknik- Taktik- Kondisyon”, İnkılap Kitabevi, 2. Baskı, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar - Özdilek, Ç., Çimen, K.; “ Voleybol’da Taktik”, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara-2003. - Orkunoğlu, O.; “Antrenman Bilimi ve Voleybol”. - Orkunoğlu, O.; “Trainer And Training”, Ocaklar Yayıncılık ve Matbacılık, Ankara-1993. Bengü M. (1983)Voleybol. İstanbul:Adam Yayıncılık ve Matbaacılık

Ders ile ilgili dosyalar