Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ Birinci düzey ENM 107 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLHAN TOĞA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Bu dersin amacı, Endüstri Mühendisliği, Endüstri Mühendislerinin çalışma alanları, Endüstri Mühendisliği araçları, Endüstri Mühendisliği ile ilgili temel konular hakkında bilgi sahibi olmak ve diğer mühendislik disiplinleri ile Endüstri Mühendisliğinin farklı yönlerini belirlemektir. Her hafta Endüstri Mühendisliği ile ilgili bir konu incelenecektir.
Dersin tanımı Bu derste, Endüstri Mühendisliği, Endüstri Mühendislerinin çalışma alanları, Endüstri Mühendisliği araçları, Endüstri Mühendisliği ile ilgili temel konular kısaca tanıtılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Dersin amacı ve bölümün tanıtılması. Endüstri Mühendisliğinin tanımı
2- Endüstri Mühendisliğinin tarihçesi ve diğer bilim dallarından farkı.Endüstri Mühendisliğinin şu anki ve potansiyel çalışma alanları
3- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
4- Sistem yaklaşımı. Üretim ve hizmet sistemleri
5- Üretim planlama ve kontrol, Talep tahmini
6- Üretim planlama ve kontrol, Toplu üretim planlama
7- Stok kontrol, Tedarik zinciri yönetimi
8- Vize Sınavı
9- İş sıralama ve Çizelgeleme problemleri
10- İstatistik ve Olasılık
11- Yöneylem Araştırması
12- Proje Yönetimi
13- Simülasyon
14- Kalite Kontrol
15- İş etüdü ve ergonomi
16- Tesis Planlama ve Girişimcilik
17- Ar-ge/İnovasyon
18- Sürdürülebilir Kalkınma
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Endüstri mühendisliği ile ilgili temel kavramları anlamak ve tanımlamak
2- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak
3- Sistem yaklaşımını kavramak
4- Endüstri mühendisliği ile ilgili temel problemleri formüle etme ve çözme becerisi kazanmak
5- Endüstri mühendisliğinin iş hayatındaki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak
6- Girişimcilik, arge-inovasyon ve sürdürülebilir kalkınma gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında farkında olmak
7- Endüstri mühendisliği konularına ait teorik veya uygulamalı bir projeyi grup halinde hazırlamak
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 3 3
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 3 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı E. Öztemel (2009) Endüstri Mühendisliğine Giriş. Papatya yayınevi.
Yardımcı Kaynaklar W. Turner, J.Mize, K. Case ve J. Nazemtz (2006) Endüstri ve Sistem Mühendisliğine Giriş. Prentice Hall. M. Tanyaş (2000) Endüstri Mühendisliğine Giriş. İrfan Yayıncılık. J.M. Fraser, Endüstri Mühendisliğine Giriş notları. http://www.introtoie.com/

Ders ile ilgili dosyalar