Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > TÜRK DİLİ - II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK DİLİ - II Birinci düzey TRLAN102 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZEHRA GÜMÜŞ GEMİCİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN SÜLEYMAN AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Yükseköğrenimini tamamlamış olan her gence, ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; dil-düşünce bağlantısı açısından, yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek; öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hâkim kılmak ve ana dili şuuruna sahip gençler yetiştirmektir.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- - Cümle bilgisi; Türkçede kelime grupları, cümlenin unsurları, cümle tahlili ve uygulaması.
2- - Anlatım ve cümle bozuklukları, bunlara dâir örnekler ve metin incelemeleri.
3- - Örnek metin incelemesi: hikâye, roman.
4- - Kompozisyonla ilgili genel bilgiler; kompozisyon yazmada kullanılacak plân ve uygulaması, sözlü kompozisyon türleri ve uygulaması.
5- - Örnek metin incelemesi: şiir, hikâye.
6- - Kompozisyonda anlatım şekilleri ve uygulaması. - Yazılı kompozisyon türleri ve uygulaması.
7- - Sınav öncesi genel tekrar, genel değerlendirme.
8- ARA SINAV
9- - Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar (, makale, tebliğ vb.).
10- - Form yazı örnekleri (rapor, tutanak, dilekçe).
11- - Edebiyat ve düşünce dünyası ile ilgili eserlerin okunup incelenmesi ve retorik uygulamaları.
12- - Türk ve dünya edebiyatlarından ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlere dayanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma-yazma yeteneğinin geliştirilmesi, bununla ilgili retorik uygulamaları.
13- - Türkçenin güncel meseleleri ve konu üzerinde tartışmalar.
14- - Retorik uygulama.
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- -
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 1 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 15 1 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar