Giriş | English

Lisans > Eczacilik Fakültesi > Eczacilik > FARMASÖTİK MİKROBİYOLOJİ LABORATUVARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FARMASÖTİK MİKROBİYOLOJİ LABORATUVARI Birinci düzey MIK 104 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ UFUK İNCE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ UFUK İNCE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik olarak anlatılan Farmasötik Mikrobiyoloji ve İmmunoloji 1 dersine paralel olacak şekilde, bakteriyel patojenlerin identifikasyonuna ve antimikrobiyal duyarlılıklarına yönelik test ve çalışmalar ders kapsamında işlenmektedir. Bu kapsamdaki ders F. Mikrobiyoloji Öğrenci Laboratuvarı''nda gruplar halinde işlenmektedir.
Dersin amacı Mikrobiyoloji Laboratuvarının önemini, mikrobiyoloji laboratuvarında uyulacak kuralları, mikroorganizmaların genel özelliklerini, üretilme ortamlarını, alet ve ekipmanları, analiz öncesi hazırlık ve sonrası işlemleri, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemlerini, ekim ve sayım yöntemlerini, özellikle bakterilerin tanımlanmalarını sağlayan teknikleri temel düzeyde kavramak ve özellikle eczacılıkla ilgili olarak antimikrobiyal duyarlılık yöntemlerini uygulamalı bir şekilde öğrenmektir.
Dersin tanımı Farmasötik Mikrobiyoloji Laboratuvarı dersi, Eczacılık alanında kullanılan mikrobiyolojik uygulamaları konu edinen ve bunları temel düzeyde öğrencilere sunan bir laboratuvar dersidir.

Dersin içeriği
1- Farmasötik mikrobiyoloji laboratuvarına giriş (DEMO)
2- Mikrobiyoloji Laboratuvarında Güvenlik ve Çalışma Kuralları, Laboratuvarda Kullanılan Malzemeler ve Cihazlar
3- Mikroskop çeşitleri ve kısımları, Işık mikroskobu ve mikroskobun kullanımı
4- Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri, Dezenfektan aktivitesi tayini
5- Bakterilerin üretilmesi, Besiyeri tipleri ve besiyeri hazırlanması
6- Bakteri izolasyon ve kültür yöntemleri, Bakteri kolonileri
7- Bakterilerin boyanması ve boyama yöntemleri, Bakteri spor ve kapsül boyama yöntemleri
8- Mikroorganizmaların üremesini etkileyen çevresel faktörler
9- Vize
10- Bakterilerin biyokimyasal özellikleri
11- Antibiyotik duyarlılık yöntemleri, Disk difüzyon yöntemi
12- Minimum inhibitör konsantrasyon (MİK) tayin deneyi
13- Farmasötik formların kontaminasyonu ve mikrobiyolojik analizi
14- Mantar ve Parazitler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- F. Mikrobiyoloji laboratuvarında uyulması gereken kuralların öğrenilmesi
2- Farmasötik Mikrobiyoloji teorik dersinde öğrenilenleri pekiştirilmesi
3- Temel farmasötik mikrobiyoloji ile ilgili laboratuvar bilgisinin kazandırılması
4- Bakterilerin kültüre edilmesi ve identifikasyon metotlarının öğrenilmesi
5- Temel mikrobiyolojik yöntemler hakkında bilgi sahibi olunması
6- Farmasötik preperatların mikrobiyolojik analizleri hakkında bilgi sahibi olunması
7- Antimikrobiyal duyarlılık testlerinin öğrenilmesi
8- Genel bakteriyoloji hakkında bilgi sahibi olunması
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Eczacılık mesleğini, mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik ve deontolojik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme ve gerektiğinde bu anlamda inisiyatif kullanabilme
2- Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanabilme
3- Eczacılık meslek uygulamalarındaki süreçleri ve kişiler arası ilişkileri yönetebilme ve iletişim yeteneklerini kullanabilme
4- Meslek uygulama alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip üyesi olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetebilme
5- Evrensel ve ulusal sağlık sorunlarının farkında olarak sağlık hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik politikalar üretebilme
6- İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisine yönelik kavramlara sahip olabilme
7- Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanabilme
8- Eczacılık alanında sahip olduğu bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri getirebilme
9- Doğal, sentetik ve biyolojik kaynaklı ilaç etkin ve yardımcı maddelerinin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
10- Farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
11- İlaç etkin ve yardımcı maddelerinin, farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, mikrobiyolojik ve toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilme
12- Birinci basamak sağlık hizmetinin gerektirdiği eczacılık hizmetlerini sunabilme
13- İlaçların hastaya sunulmasından önce, reçeteyi oluşturan ilaçların en uygun dozu, uygulama yolları ve geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahip olma ve bu bilgileri kullanabilme
14- İlaçların ve tıbbi ürünlerin metabolizmaları, etkileri ve kullanımları ile ilgili bilgileri kullanarak hastaların reçetelerini doğru ve uygun olarak karşılayabilme
15- İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde hasta kayıtlarını yönetebilme; hasta, hekim ve diğer sağlık personeline ilaçlar konusunda danışmanlık hizmeti verebilme
16- İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla, farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde ilaç tedavisinin hasta boyutunda değerlendirilmesi, değiştirilmesi ve karar verilmesi aşamalarına katılabilme ve bu alanda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
17- Doğru ilaç kullanımını teşvik etmek üzere kullanımındaki eğilimleri izleme, değerlendirme ve çözüm geliştirebilme becerilerine sahip olabilme
18- İlaçlar ve sağlık alanında eğitim verebilme, danışmanlık ve denetim yapabilme
19- Eczacılık meslek uygulama alanlarının gerektirdiği çeşitli teknolojik araçlar, bilgi kaynakları ve yazılımlar konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
20- En az bir yabancı dili kullanarak eczacılık uygulama alanlarındaki bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olarak, eczacılık meslek uygulamaları, bilim, teknoloji, çağdaş düşünce ve davranış boyutunda güncel bilgilere sahip olabilme, bu bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 1 10
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Farmasötik Mikrobiyoloji Laboratuvar Föyü
Yardımcı Kaynaklar F.Mikrobiyoloji Uygulamaları (Prof. Dr. Yağmur Tunalı)

Ders ile ilgili dosyalar