Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK Birinci düzey PSK301 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET KASIM ÖZGEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HASAN BOZGEYİKLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Rehberlikle ilgili bilgi, anlayış ve tutumlarını geliştirmek. Rehberlik hizmetleri ile okuldaki öğrenme yöntemleri arasındaki ilişkiyi kavramak.
Dersin tanımı Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler) , teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri.
3- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik.
4- Rehberliğin Amaçları.
5- Rehberliğin İlkeleri.
6- Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik.
7- Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik.
8- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi.
9- Ara sınav
10- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi.
11- Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi
12- Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi
13- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları.
14- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Rehberlik hizmetlerinin önemini anlayabilecek.
2- Rehberliğin amacını ve ilkelerini açıklayabilecek.
3- Başlıca rehberlik türlerini ve rehberliğin hizmet alanlarını anlayabilecek.
4- Rehberlik modellerini açıklayabilecek.
5- Kendi öğrencilerini tanımada kullanılabilecek çeşitli teknik ve araçları bilebilecek.
6- Rehberlik hizmetlerinin örgüt yapısını anlayabilecek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yeşilyaprak B. (2003). Eğitimde rehberlik hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar