Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FİLOGENETİK SİSTEMATİK |
Üçüncü düzey |
BİY 619 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. COŞKUN TEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. COŞKUN TEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Her analiz bilgisayar programı kullanılarak öğretilecektir .Ayrıca, tartışma ve konu anlatımı şeklinde de öğretim yapılacaktır.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı;
Doktora öğrencilerine filogenetik sistematiğin metodolojisini ve teorisini kavratmak. Bu suretle onlara güncel metotları değerlendirmeye , kullanmaya imkan vermek
|
Dersin tanımı
|
Giriş, terimler ve kavramlar. Doğal sınıflandırma ve doğal takson. Karakter tipleri ve karakter polarizasyonu. Dış grup karşılaştırması. Ontogeni ve filogeni. Karakter kodlama ve data matrisi hazırlama. Filogenetik ağaç ve kladogram. Taksonomik birimlerin belirlenmesinde otoapomorfik karakterlerin önemi. Ağaç oluşturma, ağaç karşılaştırması ve optimizasyon. Örnek analizler yapılması.
|
1- |
Giriş, terimler ve kavramlar.
|
2- |
Giriş, terimler ve kavramlar.
|
3- |
Doğal sınıflandırma ve doğal takson.
|
4- |
Karakter tipleri ve karakter polarizasyonu
|
5- |
Dış grup karşılaştırması.
|
6- |
Ontogeni ve filogeni
|
7- |
Karakter kodlama ve data matrisi hazırlama
|
8- |
Karakter kodlama ve data matrisi hazırlama
|
9- |
Filogenetik ağaç ve kladogram
|
10- |
Filogenetik ağaç ve kladogram
|
11- |
Ağaç oluşturma, ağaç karşılaştırması ve optimizasyon
|
12- |
Ağaç oluşturma, ağaç karşılaştırması ve optimizasyon
|
13- |
Örnek analizler
|
14- |
Örnek analizler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sistematik, taksonomi ve filogeni kavramları arasındaki farklar kavranabilir
|
2- |
Hiyerarşik isimlendirme sisteminin anlaşılması sağlanabilir
|
3- |
Kladistiği anlayabilir
|
4- |
Sinapmorf, monofiletik gruplar ve karakter haritalamanın önemi kavranabilir.-
|
5- |
Morfolojik veriler kullanılarak filogenetik analizlerin nasıl yapılacağı öğrenilebilir
|
6- |
Moleküler veriler kullanılarak filogenetik analizlerin nasıl yapılacağı öğrenilebilir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.
|
|
2- |
Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
|
|
3- |
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
|
|
4- |
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
|
|
5- |
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
|
|
6- |
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
|
|
7- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
|
|
8- |
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
|
|
9- |
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
184
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Başıbüyük, H., Bardakçı, F., Belshaw, R., Quicke, D.L.J., Phylogenetic Systematic, Önder matbaa, Sivas, 2000.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Filogenetik sistematik ile ilgili değişik dergilerde yayınlanmış makaleler
|
|