Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > ATLETİZM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ATLETİZM Birinci düzey REK104 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SAMET TORUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞR.GÖR.MEHMET YARDIMCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Tanım, tarihçe, sınıflandırma, koşular,atmalar ,atlamalar ve kurallar ile Atletizmin disiplinlerini Atma, atlama, koşular ve yürüyüş tekniklerini basamaklamalarıyla birlikte uygulamasını öğretmek
Dersin tanımı Atletizmin içerisinde yer alan koşu,atma ve atlama disiplinlerinin öğrenimi, Öğrenci merkezli özerk çalışmalar, sınıfta problem çözme, kaynak araştırmalarından oluşur.

Dersin içeriği
1- Sürat koşularında çıkışlar,koşu teknigi ve reaksiyon zamanını geliştirme,atletizmin tanımı ve tarihcesi,Bayrak koşularının bayrak degiştirme tekniklerinin basamaklaması ve uygulaması
2- Gülle atmada O-Brein ve Rotasyon tekniklerinin öğretim basamaklamaları ile uygulaması
3- Uzun atlamada asılma ve adımlama tekniklerinin öğretim basamaklaması ile uygulaması
4- Disk atmada rotasyon tekniğinin ögretim basamaklaması ve uygulaması
5- Orta mesafe koşularında koşu tekniği ve taktiksel öğretim.
6- Üç adım atlama tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
7- Cirit atmada çaprazlama tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
8- Çekiç atmada rotasyon tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
9- Kısa mesafe engelli koşularda engel geçme tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması + Ara Sınav
10- Yüksek atlamada sırt üstü tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
11- Yüksek atlamada binme tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
12- Sırıkla yüksek atlama tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
13- Uzun mesafe koşularında koşu tekniği ve taktiksel öğretim.
14- Kısa mesafe koşularında koşu tekniği ve taktiksel öğretim.
15- Yarıyıl Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ana spor branşı olan Atletizmin tarifi, tasnifi, Dünyada ve Türkiye''''''''''''''''deki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur,
2- Atletizm disiplinlerini öğretir,
3- Meslek hayatında atletizm spor branşından faydalanır,
4- Atletizm disiplinlerinde teknik ve taktikleri bilir,
5- Koşuları yapar,
6- Gülle,cirit,disk beçekiç atma teniklerini uygular,
7- Uzun,üçadım,yüksek ve sırıkla atlamada teknik kazanım saglar,
8- Engel geçiş tekniklerini uygular.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 3 10 30
Toplam iş yükü     132
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Atletizm Öğretimi (Koşular) Ali DEMİRCİ 2. Atletizm Öğretimi (Atmalar) Ali DEMİRCİ 3. Atletizm Öğretimi (Atlamalar) Ali DEMİRCİ
Yardımcı Kaynaklar Atletizmde Koşular Metin DEMİR 5. Atletizm Teorisi Nurullah CANDAN Uğur DÜNDAR 6. Atletizm Atmalar Nihat GÜNDÜZ

Ders ile ilgili dosyalar