Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI |
Birinci düzey |
DKA410 |
Zorunlu |
8 |
10.00 |
10.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Okul Deneyimi
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SÜLEYMAN DOĞANAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUSTAFA BAKTIR, Prof. Dr. Yusuf BENLİ, Prof. Dr. Lütfullah CEBECİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğretmen adaylarını öğretmenlik uygulamasına hazırlamak amacıyla uygulama okullarında çeşitli etkinliklere katarak, onlarda ders planı yapma, öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygulama, okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme ve raporlaştırma becerileri geliştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama (planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama) , hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama.
|
1- |
Planlama
|
2- |
Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme
|
3- |
Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama
|
4- |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
|
5- |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
|
6- |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
|
7- |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
|
8- |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
|
9- |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
|
10- |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
|
11- |
Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama
|
12- |
Hazırlanan planı uygulama ve değerlendirme
|
13- |
Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu doldurma
|
14- |
Portfolyo hazırlama.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilecek
|
2- |
ders planı hazırlar ve sınıfta uygulayabilecek
|
3- |
sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilecek
|
4- |
portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanacak
|
5- |
öz değerlendirme raporları hazırlayabileceklerdir
|
6- |
Öğretmenlik mesleğine yönelik becerileri kazanma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
|
|
2- |
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
|
|
3- |
Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
|
|
4- |
Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
|
|
5- |
Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
|
|
6- |
Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
|
|
7- |
Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
8- |
Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
9- |
Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
|
|
10- |
Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
|
|
11- |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
|
|
12- |
Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
|
|
13- |
Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
|
|
14- |
Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
5
|
70
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
3
|
36
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
3
|
8
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
240
|
AKTS
|
|
|
10.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veysel Sönmez, Öğretmen El Kitabı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2010.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Veysel Sönmez, Öğretmen El Kitabı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2010.
|
|