Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA ÜLKER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA ÜLKER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Ziyafet organizasyonu ve yönetimi konusunda öğrencilerin yeterli düzeyde bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Yiyecek içecek hizmet sektörü ve yiyecek içecek işletmelerinde yönetim fonksiyonları, otel işletmelerinde ziyafet organizasyonu ve yönetimi, otel işletmelerindeki ziyafet faaliyetlerinin yönetiminde organizasyon yürütme‐ koordinasyon ve denetim fonksiyonları, büfe‐kokteyl ve toplantı organizasyonu, ziyafet organizasyonlarında yiyecek üretim sürecinin kontrolü iş gücü planlaması‐maliyet ve satışların analizi, otel ve yiyecek içecek işletmelerinde ziyafet organizasyonlarının pazarlanması ve ziyafet bütçesi, yiyecek içecek işletmelerinde hijyen‐ sanitasyon ve iş güvenliği konularının öğrencilere öğretilmesini kapsamaktadır.
|
1- |
Yiyecek İçecek Hizmet Sektörü Ve Yiyecek İçecek İşletmelerinde Yönetim Fonksiyonları
|
2- |
Otel İşletmelerinde Ziyafet Organizasyonu Ve Yönetimi
|
3- |
Otel İşletmelerinde Ziyafet Organizasyonu Ve Yönetimi
|
4- |
Otel İşletmelerindeki Ziyafet Faaliyetlerinin Yönetiminde Organizasyon Yürütme‐ Koordinasyon Ve Denetim Fonksiyonları
|
5- |
Otel İşletmelerindeki Ziyafet Faaliyetlerinin Yönetiminde Organizasyon Yürütme‐ Koordinasyon Ve Denetim Fonksiyonları
|
6- |
Büfe ‐ Kokteyl Ve Toplantı Organizasyon
|
7- |
Büfe ‐ Kokteyl Ve Toplantı Organizasyon
|
8- |
Ziyafet Organizasyonlarında Yiyecek Üretim Sürecinin Kontrolü İşgücü Planlaması‐Maliyet Ve Satışların Analizi
|
9- |
Ziyafet Organizasyonlarında Yiyecek Üretim Sürecinin Kontrolü İşgücü Planlaması‐Maliyet Ve Satışların Analizi
|
10- |
Ziyafet Organizasyonlarında Yiyecek Üretim Sürecinin Kontrolü İşgücü Planlaması‐Maliyet Ve Satışların Analizi
|
11- |
Otel Ve Yiyecek İçecek İşletmelerinde Ziyafet Organizasyonlarının Pazarlanması Ve Ziyafet Bütçesi
|
12- |
Otel Ve Yiyecek İçecek İşletmelerinde Ziyafet Organizasyonlarının Pazarlanması Ve Ziyafet Bütçesi
|
13- |
Yiyecek İçecek İşletmelerinde Hijyen‐ Sanitasyon Ve İş Güvenliği
|
14- |
Yiyecek İçecek İşletmelerinde Hijyen‐ Sanitasyon Ve İş Güvenliği
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yiyecek içecek hizmet sektörü ve yiyecek içecek işletmelerinde yönetim fonksiyonları konusunda bilgi sahibi olur.
|
2- |
Otel işletmelerinde ziyafet organizasyonu ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olur.
|
3- |
Otel işletmelerindeki ziyafet faaliyetlerinin yönetiminde organizasyon yürütme‐koordinasyon ve denetim fonksiyonları konusunda yeterli bilgi birikimine erişir.
|
4- |
Büfe‐kokteyl ve toplantı organizasyonu konusunda bilgi sahibi olur.
|
5- |
Ziyafet organizasyonlarında yiyecek üretim sürecinin kontrolü iş gücü planlaması‐maliyet ve satışların analizi konularında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Otel ve yiyecek içecek işletmelerinde ziyafet organizasyonlarının pazarlanması ve ziyafet bütçesi hazırlama süreçlerini öğrenir.
|
7- |
Yiyecek içecek işletmelerinde hijyen‐sanitasyon ve iş güvenliği konusunda bilgi sahibi olur.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
|
|
2- |
Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
|
|
3- |
İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
4- |
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
5- |
Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
|
|
6- |
Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
|
|
7- |
Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
|
|
8- |
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
|
|
9- |
Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
|
|
10- |
İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
|
|
11- |
Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
|
|
12- |
Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
|
|
13- |
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
|
|
14- |
Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
|
|
15- |
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
|
|
16- |
Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
|
|
17- |
Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
|
|
18- |
Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
|
|
19- |
Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
|
|
20- |
Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
60
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Otel Ve Yiyecek İçecek İşletmelerinde ZİYAFET ORGANİZASYONU VE YÖNETİMİ, Yrd. Doç. Dr. Yaşar Yılmaz, Detay Yayıncılık.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Özdemir, B. ve Şahin Yılmaz, A. (2023). ZİYAFET YÖNETİMİ TEORİK VE PRATİK YAKLAŞIMLAR. Ankara: Detay Yayıncılık.
|
|