Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KAMU GELİRLERİ ANALİZİ |
Üçüncü düzey |
MLY 523 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ZÜBEYDE ŞENTÜRK ULUCAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ALİ DEĞİRMENDERELİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ.GÖR. SERAP AĞAYA
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Kamu gelirlerinin sınıflandırılması, kamu gelirlerini ve mevzuatını etkileyen koşulların tartışılması ve vergilerin detaylı analizi.
|
Dersin tanımı
|
Kamu gelirlerini açıklamak ve kamu gelirleri içerisinde en önemli unsur olan vergileri analiz etmektir.
|
1- |
Kamu Gelirleri Kavramı, Kapsamı ve Sınıflandırılması
|
2- |
Kamu gelirleri ve kamu harcaması ilişkisi
|
3- |
Gelişmekte olan ülkelerde kamu gelirleri analizi
|
4- |
Gelişmiş ülkelerde kamu gelirleri analizi
|
5- |
Kamu Gelirlerinden Vergilemenin Tarihsel Gelişimi ve Amacı
|
6- |
Kamu Gelirleri ve Gelir Dağılımında Adalet
|
7- |
Kamu gelirleri ve büyüme-kalkınma
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Küreselleşme Sürecinde Vergi Sistemlerinde Meydana Gelen Değişmeler
|
10- |
Kamu Gelirlerini ve Mevzuatını Etkileyen Faktörler
|
11- |
Kamu Gelirlerini ve Mevzuatını Etkileyen Faktörler
|
12- |
Merkezi ve yerel düzeyde kamu gelirlerinin paylaşımı
|
13- |
Türkiye’de kamu gelirleri ve vergi mevzuatının analizi
|
14- |
Final sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kamu gelirlerini ve mevzuatını etkileyen faktörleri analiz eder
|
2- |
Vergilemenin amacı, gelişimi ve gelir dağılımını iyileştirmede nasıl bir politika amacıyla kullanıldığını açık bir biçimde kavrar
|
3- |
Vergilemenin amacı, gelişimi ve gelir dağılımını iyileştirmede nasıl bir politika amacıyla kullanıldığını açık bir biçimde kavrar.
|
4- |
Küreselleşme ve ekonomik entegrasyon süreçlerinde kamu gelirleri ve sistemlerindeki gelişmeler ışığında mukayese eder.
|
5- |
Kamu gelirlerini ve mevzuatını etkileyen faktörleri analiz eder.
|
6- |
Ders kapsamındaki bir konuda yazılı, sözlü ve görsel olarak metodolojik biçimde sunum yapar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
20
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
5
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İsa SAĞBAŞ, VERGİ TEORİSİ, Ece MATBAASI , ANKARA, 2007. Abdurrahman Akdoğan, Kamu Maliyesi, Gazi Kitapevi, 2011.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Osman Pehlivan, Kamu Maliyesi, Trabzon, 2010.
|
|