Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Tarih (doktora) > KAMU GELİRLERİ ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KAMU GELİRLERİ ANALİZİ Üçüncü düzey MLY 523 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ZÜBEYDE ŞENTÜRK ULUCAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ALİ DEĞİRMENDERELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ.GÖR. SERAP AĞAYA
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Kamu gelirlerinin sınıflandırılması, kamu gelirlerini ve mevzuatını etkileyen koşulların tartışılması ve vergilerin detaylı analizi.
Dersin tanımı Kamu gelirlerini açıklamak ve kamu gelirleri içerisinde en önemli unsur olan vergileri analiz etmektir.

Dersin içeriği
1- Kamu Gelirleri Kavramı, Kapsamı ve Sınıflandırılması
2- Kamu gelirleri ve kamu harcaması ilişkisi
3- Gelişmekte olan ülkelerde kamu gelirleri analizi
4- Gelişmiş ülkelerde kamu gelirleri analizi
5- Kamu Gelirlerinden Vergilemenin Tarihsel Gelişimi ve Amacı
6- Kamu Gelirleri ve Gelir Dağılımında Adalet
7- Kamu gelirleri ve büyüme-kalkınma
8- Ara sınav
9- Küreselleşme Sürecinde Vergi Sistemlerinde Meydana Gelen Değişmeler
10- Kamu Gelirlerini ve Mevzuatını Etkileyen Faktörler
11- Kamu Gelirlerini ve Mevzuatını Etkileyen Faktörler
12- Merkezi ve yerel düzeyde kamu gelirlerinin paylaşımı
13- Türkiye’de kamu gelirleri ve vergi mevzuatının analizi
14- Final sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kamu gelirlerini ve mevzuatını etkileyen faktörleri analiz eder
2- Vergilemenin amacı, gelişimi ve gelir dağılımını iyileştirmede nasıl bir politika amacıyla kullanıldığını açık bir biçimde kavrar
3- Vergilemenin amacı, gelişimi ve gelir dağılımını iyileştirmede nasıl bir politika amacıyla kullanıldığını açık bir biçimde kavrar.
4- Küreselleşme ve ekonomik entegrasyon süreçlerinde kamu gelirleri ve sistemlerindeki gelişmeler ışığında mukayese eder.
5- Kamu gelirlerini ve mevzuatını etkileyen faktörleri analiz eder.
6- Ders kapsamındaki bir konuda yazılı, sözlü ve görsel olarak metodolojik biçimde sunum yapar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13- 13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İsa SAĞBAŞ, VERGİ TEORİSİ, Ece MATBAASI , ANKARA, 2007. Abdurrahman Akdoğan, Kamu Maliyesi, Gazi Kitapevi, 2011.
Yardımcı Kaynaklar Osman Pehlivan, Kamu Maliyesi, Trabzon, 2010.

Ders ile ilgili dosyalar