Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANABİLİM DALI SEMİNERİ |
İkinci düzey |
TİB 552 |
Zorunlu |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
FAKÜLTE MEZUNU OLMAK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. OSMAN BAYDER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. YÜKSEL ÇELİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
BU DERS SADECE YÜZ YÜZE ÖĞRETİM ŞEKLİNDE YÜRÜTÜLMEKTEDİR.
|
Dersin amacı
|
ÖĞRENCİNİN,MAKALE VE TEZ YAZIM KRİTERLERİ İLE İLGİLİ HUSUSLARI AYRINTILI BİR ŞEKİLDE BİLMESİ
|
Dersin tanımı
|
ÖĞRENCİNİN,YAZILMIŞ BİR MAKALE VEYA TEZİ ÖĞRENDİĞİ KRİTERLER IŞIĞINDA ELEŞTİRİSİNİ YAPABİLMESİ, KRİTERLERE UYGUN BİR MAKALE YAZABİLMESİ.
|
1- |
Tez veya makalenin biçim ve görünümü; Kâğıt özellikleri, sayfa düzeni, sayfaların numaralandırılması, yazı özellikleri (Yazı Tipi ve Harf Büyüklüğü), hecelere ayırma paragraf, Atıf (Gönderme / Referans) sistemi aktarımlar, dipnotlar, görsel nesnelerin yerleştirilmesi, aktarılan sözler (Quotations), tez ve makale uzunluğu, kalın tezlerin Sunumu.
|
2- |
Tez önerisi, kapak sayfası, tezin konusu, tezin amacı ve önemi, literatür değerlendirmesi, yararlanılabilecek diğer kaynaklar (literatür taraması), yöntem, geçici plan (taslak plan), çalışma takvimi.
|
3- |
Tezin kısımları (tezin yapısı), ön kısım, dış kapak sayfası, boş sayfa, iç kapak sayfası, bilimsel etiğe uygunluk sayfası, yönergeye uygunluk onayı, kabul ve onay sayfası, önsöz ve/ veya teşekkür, kısa özet (öz), yabancı dilde kısa özet (abstract), içindekiler, kısaltmalar ve simgeler listesi, tablolar listesi, şekiller listesi.
|
4- |
Metin kısmı (tezin gövdesi), giriş, genel bilgiler, gereç ve yöntem / yöntem, bulgular, tartışma – sonuç ve öneriler.
|
5- |
Sayfa düzeni,son kısım (arka kısım), kaynakça, ekler, özgeçmiş gibi tezlerin sayfa düzeni ve son kısmı.
|
6- |
Etik ihlalleri ile ilgili hususlar.
|
7- |
Kabul edilen tezlerin teslimi
|
8- |
Tez veya makalenin sayfa içi yerleşimi
|
9- |
Alıntının sayfa içi yerleşimi, aktarılan sözlerle ilgili kriterler.
|
10- |
Yüksek lisans tezleri için kabul ve onay sayfası, önsöz/teşekkür, kısa özet, yabancı dilde kısa özet (abstract), özgeçmiş, içindekiler.
|
11- |
yazılmış makale ve tezlerden birini değerlendirme.
|
12- |
Bilimsel bir makale nasıl yazılır?
|
13- |
Bilimsel bir tez nasıl hazırlanır?
|
14- |
Bilimsel bir tez veya makalenin değerlendirme kriterleri.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencinin, tez veya makalenin biçim ve görünümü ile ilgili; Kâğıt özellikleri, sayfa düzeni, sayfaların numaralandırılması, yazı özellikleri (Yazı Tipi ve Harf Büyüklüğü), hecelere ayırma paragraf, Atıf (Gönderme / Referans) sistemi aktarımlar, dipnotlar, görsel nesnelerin yerleştirilmesi, aktarılan sözler (Quotations), tez ve makale uzunluğu, kalın tezlerin Sunumu gibi konularda teorik ve pratik bilgi sahibi olması.
|
2- |
Öğrencinin, tez önerisi, kapak sayfası, tezin konusu, tezin amacı ve önemi, literatür değerlendirmesi, yararlanılabilecek diğer kaynaklar (literatür taraması), yöntem, geçici plan (taslak plan), çalışma takvimi gibi konularda ayrıntılı bilgi sahibi olması.
|
3- |
3- Öğrencinin,tezin kısımları (tezin yapısı), ön kısım, dış kapak sayfası, boş sayfa, iç kapak sayfası, bilimsel etiğe uygunluk sayfası, yönergeye uygunluk onayı, kabul ve onay sayfası, önsöz ve/ veya teşekkür, kısa özet (öz), yabancı dilde kısa özet (abstract), içindekiler, kısaltmalar ve simgeler listesi, tablolar listesi, şekiller listesi gibi tezin bölümleriyle ilgili konularda ayrıntılı bilgi sahibi olması.
|
4- |
Öğrencinin, metin kısmı (tezin gövdesi), giriş, genel bilgiler, gereç ve yöntem / yöntem, bulgular, tartışma – sonuç ve öneriler gibi tezlerin metin kısmı formatıyla ilgili konularda ayrıntılı bilgi sahibi olması.
|
5- |
Öğrencinin, sayfa düzeni,son kısım (arka kısım), kaynakça, ekler, özgeçmiş gibi tezlerin sayfa düzeni ve son kısmıyla ilgili ayrıntılı bilgi sahibi olması.
|
6- |
Öğrencinin, etik ihlalleri ile ilgili hususlarda bilgi sahibi olması,tez aavunması öncesinde tez teslimi ile ilgili hususlarda bilgi sahibi olması.
|
7- |
Öğrencinin, kabul edilen tezlerin teslimi hususlarda bilgi sahibi olması, alt yazısı ve sayfa içi yerleşimi ilgili konularda ayrıntılı bilgi sahibi olması.
|
8- |
Öğrencinin, alıntının sayfa içi yerleşimi, aktarılan sözlerle ilgili kriterleri bilmesi, yüksek lisans tezleri için kabul ve onay sayfası, önsöz/teşekkür, kısa özet, yabancı dilde kısa özet (abstract), özgeçmiş, içindekilerle ilgili kriterleri bilmesi.
|
9- |
Öğrencinin, yazılmış makale ve tezlerden birini, öğrenmiş olduğu bilgileri göz önündetutarak,değerlendirmesini sözlü ve yazılı olarak yapabilmesi,edinmiş olduğu bu bilgiler ışığında pratik olarak orta büyüklükte bir makale yazabilmesi.
|
10- |
Öğrencinin,Bilimsel araştırmanın süreç ve teknikleri; yurtiçi ve yurtdışı yayınlara ulaşma; bir bilimsel çalışmanın (seminer, bildiri, makale, yüksek lisans ya da doktora tezi) düzeni, yazımı ve topluluk önünde sunabilmesi.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kuran ayetlerinin manalarını anlayıp kavrar, yorum yapma kabiliyetini geliştirir.
|
|
2- |
Kuran meallerini ve tefsirlerini yakından tanır, aralarında mukayese yapabilir.
|
|
3- |
İlahiyat alanındaki ortaya çıkacak yeni problemleri Kur’an, Sünnet ve bunlara bağlı diğer delillerden yararlanarak bilimsel anlamda ifade etme ve topluma objektif veriler üretmek.
|
|
4- |
Temel İslam ilimleriyle ilgili konuları tasavvufi açıdan yorumlar.
|
|
5- |
Kuran ve yorumuyla ilgilenenelerle uluslararası düzeyde görüş alışverişinde bulunabilme becerisi kazanır.
|
|
6- |
Hadis ve sünnet kavramlarının anlam alanlarını bilir. Kur’an’ın anlaşılmasında sünnetin önemini bilir. Kur’an-sünnet ilişkisini bilir.
|
|
7- |
Tarihi süreçte ve günümüzde hadis ve sünnet konularıyla ilgili tartışılmış ve tartışılmakta olan konuları bilir. Üzerlerinde tartışmalar süren konuları değerlendirir. Problemlerle ilgili çözüm önerileri sunar.
|
|
8- |
Hadis ilminde kavramsal olarak tenkidin nasıl gerçekleştiğini bilir. İslam kültür tarihindeki tenkid zihniyetini örneklerle inceleme ve tartışma imkanı bularak bu konuda perspektif kazanır. Batıda uygulanan tenkid yöntemlerini öğrenir ve yöntemler arasında karşılaştırma yapar.
|
|
9- |
İslâm Mezhepleri Tarihi’ni konuları ve amaçları bakımından, ayrıca diğer din bilimleriyle ilişkisi açısından tanır.
|
|
10- |
Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir.
|
|
11- |
İslam düşüncesinin oluşum ve gelişim sürecini anlar, değerlendirir ve yorumlar.
|
|
12- |
İslam Mezhepleri Tarihinin temel kaynakları, metodolojisi ile erken dönemlerden itibaren ortaya çıkmış olan ana dini akımları/mezhepleri tanır.
|
|
13- |
İslam inanç esaslarını tarihsel süreç ışığında kavrar ve analiz eder.
|
|
14- |
Mezhepler arası teolojik farklılıkların siyasal ve sosyal arka planını anlar ve değerlendirir.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
TEZ YAZMA SANATI / MİCHEL BEAUD / ÇEVİRİ: AYŞE MERAL/ SÖYLEM YAYINLARI.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
LİSANS,LİSANSÜSTÜ SEMİNER VE TEZLERİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR VE YAZIM İLKELERİ ÜZERİNE.(ARAŞTIRMALARDA YÖNTEM SORUNU- MAKALE)
|
|