Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (yüksek Lisans) > GENEL VİROLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL VİROLOJİ İkinci düzey MİK 507 Zorunlu 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. SELMA GÖKAHMETOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Selma GÖKAHMETOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik sunum ve uygulama
Dersin amacı Virüslerin yapıları ve sınıflandırılması, viral hastalıkların laboratuvar tanısı öğrenilecek ve viral hastalıkların laboratuvar tanısında uygulanan yöntemleri öğrenciler laboratuvarda uygulayacaklardır.
Dersin tanımı Virüslerin yapıları, sınıflandırılması, viral hastalıkların laboratuvar tanısı

Dersin içeriği
1- Virüslerin tarihçesi ve viral hastalıkların önemini kavrama
2- Virusların morfolojisi ve yapısı
3- Virusların taksonomisi ve Sınıflandırılması
4- Virus-Konak İlişkisi
5- Virusların Replikasyonu
6- Virüs genetiği
7- Viral enfeksiyonların patogenezi
8- viral enfeksiyonların epidemiyolojisi
9- Viroloji laboratuarında örneklerin toplanması ve transportu
10- Viral enfeksiyonların laboratuvar tanısı
11- Virus İzolasyon Teknikleri
12- Hücre Kültürü
13- Viral hastalıklardan korunmada aşı ve serumlar
14- Antiviral ilaçlar ve antiviral direnç
15- Seroloji laboratuarında uygulanan immunofloresan testler
16- Hücre kültürü uygulamaları
17- Rutin viroloji laboratuvarında çalışılan testler
18- PCR uygulamaları
19- Gerçek zamanlı PCR uygulamaları
20- DNA dizi analizi uygulamaları

Dersin öğrenme çıktıları
1- Virüslerin yapıları
2- virüslerin sınıflandırılması,
3- viral hastalıkların laboratuvar tanısı
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 15 2 30
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Topley and Wilson’s Microbiology and Microbial Infections- Virology volume 1 (Mahy BW, Meulen VT, eds) ASM Press 2005.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar