Giriş | English

Lisans > İlahiyat Fakültesi > İlahiyat > ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I Birinci düzey İPFP765 Seçmeli 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AHMET BEKTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Süleyman AKYÜREK, Doç. Dr. Cemil OSMANOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Süleyman AKYÜREK, Doç. Dr. Cemil OSMANOĞLU
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğretmenlik Uygulaması dersini tamamlayan öğrenciler; ders izleme, uygulama öğretmeni nezaretinde ders anlatma, sınav sorusu hazırlama, sınav kâğıdı okuma, nöbet tutma, idari işlemlerin gözlemlenmesi gibi bir öğretmenin çalışma alanına giren bütün faaliyetleri yaparlar.
Dersin tanımı Öğretmenlik Uygulaması dersi, uygulama okulunun ders öğretmenleri ile sorumlu öğretim elemanlarının ortak gözetiminde haftada sekiz (8) saat ve en az bir yarıyıl (dönem) devam eden bir derstir.

Dersin içeriği
1- Tanışma ve Ders İçeriğinin Tanıtımı
2- Yıllık Planın İncelenmesi ve İnceleme Raporunun Hazırlanması
3- MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nin Sınıf Geçme Yönetmeliği, Ödül ve Ceza Yönetmeliği vb. Yönetmeliklerin Birinin İncelenmesi ve İnceleme Raporunun Hazırlanması
4- Rehber Öğretmenin Derste Kullandığı Öğretim Yöntemleri Açısından Gözlemlenmesi ve Değerlendirme Raporunun Hazırlanması
5- Rehber Öğretmenin Sınıf Yönetimi Açısından Gözlemlenmesi ve Değerlendirme Raporunun Hazırlanması
6- Rehber Öğretmenin Ders İşleyişine Dair Ders Gözlem Formunun Doldurulması
7- Ders Planına Uygun Özgün Bir Din Öğretimi Materyalinin Geliştirilmesi
8- Geliştirilmiş Bir Ölçme Aracının Değerlendirilmesi ve Değerlendirme Raporunun Hazırlanması
9- Örnek Bir Ders Planının Değerlendirilmesi
10- Ara Sınav
11- Uygulama (Öğrencilerin Ders İşlemesi)
12- Uygulama (Öğrencilerin Ders İşlemesi)
13- Uygulama (Öğrencilerin Ders İşlemesi)
14- Uygulama Yapılan Derse İlişkin Öz Değerlendirme Raporunun Hazırlanması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Derslerin öğretim programlarını, ders kitaplarını tanır.
2- Öğrenci dosyaları, not defterleri, ölçme ve değerlendirmeler de dâhil olmak üzere, ölçme araçlarını ve değerlendirme süreçlerini kullanır.
3- Bir sınıftaki öğrencileri organize eder, kontrol altına alabilir, onlarla iletişim kurar ve onları aktif bir biçimde öğretme-öğrenme sürecine katar.
4- Öğrencilere bilgi verme, beceri kazandırma ve onları öğrenmeye güdüleme amaçlarıyla yararlanabileceği öğretim tekniklerini bilir ve öğretim sürecinde etkili bir şekilde kullanır.
5- Okul toplumu ile bütünleşerek, öğretmenler ekibinin bir üyesi olarak çalışır.
6- Öğretmenlikteki yeterliğini değerlendirir; güçlü yönlerini geliştirerek, zayıf yönlerini düzeltme bilincine sahiptir.
7- Kuramsal bilgi birikimini, öğretmenlik uygulamalarında etkili bir şekilde kullanır.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kur’an ve Sünnet çerçevesinde bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahiptir. (Yetkinlik)
2- İlahiyat alanında temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. (Bilgi)
3- İlahiyat ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere (Tarihi ve güncel, araç ve gereçlere ilişkin, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin, ilahiyatla ilgili diğer kaynaklarda desteklenen) sahiptir. (Bilgi)
4- İlahiyat alanında değişmez olan ve değişebilen bilgileri ayırt eder. (Beceri)
5- Klasik ve güncel dini meseleleri tespit etme, tanımlama, yorumlama, tahlil etme, terkip etme ve çözme becerisine sahiptir. (Beceri)
6- Farklı düşünce ve yorumlar karşısında evrensel ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahiptir. (Yetkinlik)
7- Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
8- İlahiyat alanına ilişkin temel kaynakları asli dilinden (Arapça) okuyup anlayabilir. (Yetkinlik)
9- İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrar ve dayandığı temelleri açıklar. (Bilgi)
10- Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
11- Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirir. (Yetkinlik)
12- İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahiptir. (Bilgi)
13- Kuran-ı Kerim okuma, anlama ve öğretme konusunda teorik ve pratik yeterlilik kazanır. (Beceri)
14- İslam’ın temel kaynakları ışığında din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahiptir. (Beceri)
15- İlahiyat alt dallarının birbiri ile ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak, disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum, analiz ve değerlendirme yapar. (Beceri)
16- Dini/Manevi danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahiptir. (Beceri)
17- Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. (Bilgi)
18- İlahiyatla ilişkili başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. (Bilgi)
19- İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. (Yetkinlik)
20- İlahiyat alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. (Yetkinlik)
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 12 1 12
Sunum / Seminer hazırlama 10 1 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 12 6 72
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     137
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı - Teacher Practice Guide
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar