Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Sinif Eğitimi (y.l) > İLKOKULDA MATEMATİKSEL KAVRAM YANILGILARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLKOKULDA MATEMATİKSEL KAVRAM YANILGILARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ İkinci düzey SNE 522 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ASENA AYVAZ CAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASENA AYVAZ CAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı Matematik kavram ve konularındaki kavram yanılgıları hakkında bilgilendirmek ve kavram yanılgılarını engellemek veya kaldırmak için çözüm önerileri geliştirme becerisi kazandırmaktır.
Dersin tanımı Temel Kavramlar, matematiksel kavram yanılgılarının sebepleri ve türleri, doğal sayılar ve doğal sayılarla işlemler konularındaki kavram yanılgıları, basamak değeri konusundaki kavram yanılgıları, kesirler ve kesirlerle işlemler konularındaki kavram yanılgıları, geometri alanındaki kavram yanılgıları, ölçme alanındaki kavram yanılgıları, veri alanındaki kavram yanılgıları, kavramsal anlamayı desteklemek için teknoloji kullanımı, doğal sayılar ve doğal sayılarla işlemler, kesirler ve kesirlerle işlemler konularındaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirme, basamak değeri konusundaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirme, geometri alanındaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirme, ölçme ve veri alanındaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirme, Türkiye’ de ve yurt dışında kavram yanılgıları ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi

Dersin içeriği
1- Temel Kavramlar
2- Matematiksel kavram yanılgılarının sebepleri ve türleri
3- Doğal sayılar ve doğal sayılarla işlemler konularındaki kavram yanılgıları
4- Basamak değeri konusundaki kavram yanılgıları
5- Kesirler ve kesirlerle işlemler konularındaki kavram yanılgıları
6- Geometri alanındaki kavram yanılgıları
7- Ölçme alanındaki kavram yanılgıları
8- Veri alanındaki kavram yanılgıları
9- Kavramsal anlamayı desteklemek için teknoloji kullanımı
10- Doğal sayılar ve doğal sayılarla işlemler-kesirler ve kesirlerle işlemler konularındaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme
11- Basamak değeri konusundaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme
12- Geometri alanındaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme
13- Ölçme ve veri alanındaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme
14- Türkiye’ de ve yurt dışında kavram yanılgıları ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı arasındaki ilişkiyi kavrar.
2- Kavram yanılgısı çeşitlerini öğrenir.
3- İlkokul matematik alanında karşılan yaygın kavram yanılgılarını araştırır.
4- Kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 1. Van de Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2016). İlkokul ve Ortaokul Matematiği: Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (S. Durmuş, Çev. Ed.) Ankara: Nobel 2.Turcademy.com

Ders ile ilgili dosyalar