Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ASENA AYVAZ CAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ASENA AYVAZ CAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı Matematik kavram ve konularındaki kavram yanılgıları hakkında bilgilendirmek ve kavram yanılgılarını engellemek veya kaldırmak için çözüm önerileri geliştirme becerisi kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Temel Kavramlar, matematiksel kavram yanılgılarının sebepleri ve türleri, doğal sayılar ve doğal sayılarla işlemler konularındaki kavram yanılgıları, basamak değeri konusundaki kavram yanılgıları, kesirler ve kesirlerle işlemler konularındaki kavram yanılgıları, geometri alanındaki kavram yanılgıları, ölçme alanındaki kavram yanılgıları, veri alanındaki kavram yanılgıları, kavramsal anlamayı desteklemek için teknoloji kullanımı, doğal sayılar ve doğal sayılarla işlemler, kesirler ve kesirlerle işlemler konularındaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirme, basamak değeri konusundaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirme, geometri alanındaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirme, ölçme ve veri alanındaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirme, Türkiye’ de ve yurt dışında kavram yanılgıları ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi
|
1- |
Temel Kavramlar
|
2- |
Matematiksel kavram yanılgılarının sebepleri ve türleri
|
3- |
Doğal sayılar ve doğal sayılarla işlemler konularındaki kavram yanılgıları
|
4- |
Basamak değeri konusundaki kavram yanılgıları
|
5- |
Kesirler ve kesirlerle işlemler konularındaki kavram yanılgıları
|
6- |
Geometri alanındaki kavram yanılgıları
|
7- |
Ölçme alanındaki kavram yanılgıları
|
8- |
Veri alanındaki kavram yanılgıları
|
9- |
Kavramsal anlamayı desteklemek için teknoloji kullanımı
|
10- |
Doğal sayılar ve doğal sayılarla işlemler-kesirler ve kesirlerle işlemler konularındaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme
|
11- |
Basamak değeri konusundaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme
|
12- |
Geometri alanındaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme
|
13- |
Ölçme ve veri alanındaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme
|
14- |
Türkiye’ de ve yurt dışında kavram yanılgıları ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı arasındaki ilişkiyi kavrar.
|
2- |
Kavram yanılgısı çeşitlerini öğrenir.
|
3- |
İlkokul matematik alanında karşılan yaygın kavram yanılgılarını araştırır.
|
4- |
Kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirir.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
2
|
20
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
147
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Van de Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2016). İlkokul ve Ortaokul Matematiği: Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (S. Durmuş, Çev. Ed.) Ankara: Nobel
2.Turcademy.com
|
|