Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo,televizyon ve Sinema > TV REKLAMCILIĞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TV REKLAMCILIĞI Birinci düzey RTS356 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ KADİR MACİT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. KADİR MACİT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans, Atölye çalışması
Dersin amacı Ders kapsamında öğrenciler, televizyon reklam filmlerini çözümleyebilecek, televizyon reklamlarında yaratıcı strateji süreci, anlatı içeriği ve anlatı içeriğini oluşturabilecek bir reklam filmi uygulamasını gerçekleştirebilecektir.
Dersin tanımı Öğrencilerin, televizyon reklamcılığının her safhasını öğrenerek, ilgili teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalı çalışmaları (TV reklam filmi) yapabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin içeriği
1- Reklam Tanım, Amaç ve Özellikleri
2- Televizyon Reklam Filminde Yaratım Süreci, Araştırma ve Bilgi Toplama
3- Ürün, Hizmet Analizi
4- Hedef Kitle Analizi
5- Yaratıcı Fikrin İletiye Dönüşümü
6- Reklam Filmi Anlatı Biçimleri
7- Reklam Filmi Anlatı İçerikleri
8- Reklam Filmlerinin İzlenilmesi ve Göstergebilimsel Yöntemle Bu Filmlerin Çözümlenmesi
9- Televizyon Reklam Filmi Görüntüsel Yaratım Süreci
10- Televizyon Reklam Filmi Örnek Çözümlemesi
11- Televizyon Reklam Filmlerinde Kullanılan İletişim Stratejileri
12- Televizyon Reklam Filmlerinde Senaryonun Analizi
13- Reklam Filmlerinin Videodan Barkovizyon Aracılığıyla Sınıf Ortamında İzletilmesi.
14- İzlenilen Reklam Filmlerinin Betimsel ve Derin Analizlerinin Yapılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, televizyon reklamcılığının her safhasını öğrenir.
2- Öğrenciler televizyon reklam filmlerini çözümleyebilecek kapasiteye ulaşır.
3- Öğrenciler televizyon reklamlarında yaratıcı strateji sürecini bilir.
4- Öğrenciler televizyon reklamlarında anlatı içeriğini oluşturabilir.
5- Öğrenciler televizyon reklam filmi görüntüsel yaratım sürecini kavrar.
6- Öğrenciler televizyon reklamlarında anlatı biçimini oluşturabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 5 50
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 1 3 3
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Televizyon Reklamcılığı, Ergün Yolcu, Emek Matbaacılık, 2001, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar Reklam ve Reklamcılık,Müge Elden,Say Yayınları, 2009, İstanbul.

Ders ile ilgili dosyalar