Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TV REKLAMCILIĞI |
Birinci düzey |
RTS356 |
Seçmeli |
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ KADİR MACİT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. KADİR MACİT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans,
Atölye çalışması
|
Dersin amacı
|
Ders kapsamında öğrenciler, televizyon reklam filmlerini çözümleyebilecek, televizyon reklamlarında yaratıcı strateji süreci, anlatı içeriği ve anlatı içeriğini oluşturabilecek bir reklam filmi uygulamasını gerçekleştirebilecektir.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilerin, televizyon reklamcılığının her safhasını öğrenerek, ilgili teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalı çalışmaları (TV reklam filmi) yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
|
1- |
Reklam Tanım, Amaç ve Özellikleri
|
2- |
Televizyon Reklam Filminde Yaratım Süreci, Araştırma ve Bilgi Toplama
|
3- |
Ürün, Hizmet Analizi
|
4- |
Hedef Kitle Analizi
|
5- |
Yaratıcı Fikrin İletiye Dönüşümü
|
6- |
Reklam Filmi Anlatı Biçimleri
|
7- |
Reklam Filmi Anlatı İçerikleri
|
8- |
Reklam Filmlerinin İzlenilmesi ve Göstergebilimsel Yöntemle Bu Filmlerin Çözümlenmesi
|
9- |
Televizyon Reklam Filmi Görüntüsel Yaratım Süreci
|
10- |
Televizyon Reklam Filmi Örnek Çözümlemesi
|
11- |
Televizyon Reklam Filmlerinde Kullanılan İletişim Stratejileri
|
12- |
Televizyon Reklam Filmlerinde Senaryonun Analizi
|
13- |
Reklam Filmlerinin Videodan Barkovizyon Aracılığıyla Sınıf Ortamında İzletilmesi.
|
14- |
İzlenilen Reklam Filmlerinin Betimsel ve Derin Analizlerinin Yapılması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler, televizyon reklamcılığının her safhasını öğrenir.
|
2- |
Öğrenciler televizyon reklam filmlerini çözümleyebilecek kapasiteye ulaşır.
|
3- |
Öğrenciler televizyon reklamlarında yaratıcı strateji sürecini bilir.
|
4- |
Öğrenciler televizyon reklamlarında anlatı içeriğini oluşturabilir.
|
5- |
Öğrenciler televizyon reklam filmi görüntüsel yaratım sürecini kavrar.
|
6- |
Öğrenciler televizyon reklamlarında anlatı biçimini oluşturabilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
5
|
50
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
2
|
4
|
Ödevler
|
1
|
3
|
3
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
5
|
5
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
10
|
10
|
Araştırma
|
1
|
3
|
3
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Televizyon Reklamcılığı, Ergün Yolcu, Emek Matbaacılık, 2001, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Reklam ve Reklamcılık,Müge Elden,Say Yayınları, 2009, İstanbul.
|
|