Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > FONKSİYONEL ANALİZ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FONKSİYONEL ANALİZ I Birinci düzey MAT455 8 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BAĞDAGÜL KARTAL ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. BAĞDAGÜL KARTAL ERDOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Örgün(Yüz Yüze)
Dersin amacı Dizi uzaylarının özelliklerini, üzerlerinde tanımlı metrik ve normları öğrenir. Bazı yüksek lisans derslerinin temelleri burada atılır.
Dersin tanımı Metrik uzaylar, Topolojik uzaylar, Normlu uzaylar, Banach uzayı ve aralarındaki ilişkiler.

Dersin içeriği
1- Metrik ve metrik uzaylar
2- Young, Minkowski, Hölder, Cauchy-Schwarz Eşitsizlikleri ve uygulamaları
3- Bazı dizi uzayları ve ilişkin metrikler
4- Metrik uzaylarda açık ve kapalı kümeler
5- Metrik uzaylarda sürekli dönüşüm, yığılma noktası tanımı
6- Yoğun küme, ayrılabilir uzay
7- Metrik uzaylarda diziler, yakınsak diziler, sınırlı diziler, Cauchy dizileri
8- Arasınav
9- Tam uzay, izometrik dönüşüm ve tamlık, metrik uzayların tamlaştırılması
10- Vektör uzayı, alt vektör uzayı, sonlu ve sonsuz boyutlu uzaylar
11- Normlu uzaylar
12- Banach uzayları, konveks kümeler
13- Normlu uzaylarda yakınsaklık, Cauchy dizisi, süreklilik tanımları ve ilgili teoremler
14- Eşdeğer normlar, kompakt uzaylar
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Metrik uzay tanımı ve ilgili teoremleri öğrenir.
2- Bazı dizi uzayları ve ilişkin metrikleri öğrenir.
3- Tam uzay, izometrik dönüşüm ve tamlık kavramlarını öğrenir.
4- Normlu uzayları öğrenir.
5- Banach uzayları ve konveks kümeleri öğrenir.
6- Eşdeğer normlar ve kompakt uzayları öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     174
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mustafa BAYRAKTAR, Fonksiyonel Analiz, Erzurum 1994.
Yardımcı Kaynaklar Albert WILANSKY. Functional Analysis, 1964.

Ders ile ilgili dosyalar