Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > FONKSİYONEL ANALİZ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FONKSİYONEL ANALİZ I Birinci düzey MAT455 Seçmeli 8 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BAĞDAGÜL KARTAL ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. BAĞDAGÜL KARTAL ERDOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Örgün(Yüz Yüze)
Dersin amacı Dizi uzaylarının özelliklerini, üzerlerinde tanımlı metrik ve normları öğrenir. Bazı yüksek lisans derslerinin temelleri burada atılır.
Dersin tanımı Metrik uzaylar, Topolojik uzaylar, Normlu uzaylar, Banach uzayı ve aralarındaki ilişkiler.

Dersin içeriği
1- Metrik ve metrik uzaylar
2- Young, Minkowski, Hölder, Cauchy-Schwarz Eşitsizlikleri ve uygulamaları
3- Bazı dizi uzayları ve ilişkin metrikler
4- Metrik uzaylarda açık ve kapalı kümeler
5- Metrik uzaylarda sürekli dönüşüm, yığılma noktası tanımı
6- Yoğun küme, ayrılabilir uzay
7- Metrik uzaylarda diziler, yakınsak diziler, sınırlı diziler, Cauchy dizileri
8- Arasınav
9- Tam uzay, izometrik dönüşüm ve tamlık, metrik uzayların tamlaştırılması
10- Vektör uzayı, alt vektör uzayı, sonlu ve sonsuz boyutlu uzaylar
11- Normlu uzaylar
12- Banach uzayları, konveks kümeler
13- Normlu uzaylarda yakınsaklık, Cauchy dizisi, süreklilik tanımları ve ilgili teoremler
14- Eşdeğer normlar, kompakt uzaylar
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Metrik uzay tanımı ve ilgili teoremleri öğrenir.
2- Bazı dizi uzayları ve ilişkin metrikleri öğrenir.
3- Tam uzay, izometrik dönüşüm ve tamlık kavramlarını öğrenir.
4- Normlu uzayları öğrenir.
5- Banach uzayları ve konveks kümeleri öğrenir.
6- Eşdeğer normlar ve kompakt uzayları öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     174
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mustafa BAYRAKTAR, Fonksiyonel Analiz, Erzurum 1994.
Yardımcı Kaynaklar Albert WILANSKY. Functional Analysis, 1964.

Ders ile ilgili dosyalar