Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Cerrahi(doktora) > CERRAHİDE KLİNİK MUAYENE YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CERRAHİDE KLİNİK MUAYENE YÖNTEMLERİ Üçüncü düzey VCR 522 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUHAMMED KAAN YÖNEZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Dersin veriliş şekli Bu derste muayene yapılabilmesi için gerekli tespitlerin yapılması, bu tespit için kullanılacak araçlar ve kliniğe getirilen hasta hayvanların muayene teknikleriyle ilgili bilgiler teorik olarak 2 derste öğretilecektir.
Dersin amacı Bu dersin amacı, muayene yapılabilmesi için gerekli tespitlerin yapılması, bu tespit için kullanılacak araçlar ve kliniğe getirilen hasta hayvanların muayene teknikleriyle ilgili bilgilerin öğretilmesidir.
Dersin tanımı Bu dersin amacı, muayene yapılabilmesi için gerekli tespitlerin yapılması, bu tespit için kullanılacak araçlar ve kliniğe getirilen hasta hayvanların muayene teknikleriyle ilgili bilgilerin öğretilmesidir.

Dersin içeriği
1- Tek tırnaklılarda hastaya yaklaşma
2- Gevişenlerde hastaya yaklaşma
3- Etçillerde hastaya yaklaşma
4- Kanatlı hayvanlarda hastaya yaklaşma
5- Vahşi hayvanlarda hastaya yaklaşma
6- Klinik muayenelerde genel kurallar
7- Anamnez
8- İnspekiyon
9- Palpasyon
10- Sondalarla yapılan muayene
11- Perküsyon
12- Oskultasyon
13- Labaratuvar muayeneleri
14- Tanı amaçlı opearsyonlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hayvanlara yaklaşım
2- Anamnez
3- Muayene yöntemleri
4- Muayene metodları
5- Hasta değerlendirmesi
6- Diyagnostik operasyonlar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 6 36
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 8 80
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Samsar E, Akın F, (2002). Özel Cerrahi. Ankara: Medipres Matbaacılık. Slatter D 2010, 4. ed. Small animal surgery.
Yardımcı Kaynaklar Dersle ilgili ek ders notları sağlanacaktır.

Ders ile ilgili dosyalar