Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜRKİYE CUMHURİYET TARİHİ II |
İkinci düzey |
SBÖ 404 |
|
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖKHAN EŞEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr.Cevdet KIRPIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Sunuş, soru cevap
|
Dersin amacı
|
Türkiye'nin siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel hayatına dair bilgi vermek.
|
Dersin tanımı
|
945ten 2000li yıllara kadar Türkiye Cumhuriyetinde siyasi ve toplumsal yaşam, ekonomi, eğitim ve bilim, dış politika, kültür, sağlık, spor vb. alanlarda meydana gelen gelişmeler.
|
1- |
1982 Anayasası nın kabulü ve demokrasiye geçiş
|
2- |
Turgut Özal hükümetleri dönemi
|
3- |
Turgut Özal döneminde sosyal, ekonomik, kültürel gelişmeler
|
4- |
Sovyetler Birliğinin dağılması,
Körfez Savaşı ve Türkiye
|
5- |
1991-1997 dönemi
|
6- |
28 şubat süreci
|
7- |
1990-2002 döneminde sosyal, ekonomik siyasal gelişmeler
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Atatürk sonrası Türk dış politikası
|
10- |
Atatürk sonrası Türk dış politikası
|
11- |
Cumhuriyeti döneminde eğitim alanında yapılan yenilikler
|
12- |
Atatürk sonrası Türk Eğitim Tarihi
|
13- |
Çok partili dönemde ekonomik hayat
|
14- |
Dersin değerlendirilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : Türkiye de demokrasinin gelişim sürecini anlayacak.
|
2- |
Demokrasi sürecinde Türkiyede meydana gelen dış olayları kavrayacak.
|
3- |
Türkiyede tek partili dönemi kavrayacak.
-
|
4- |
Cumhuriyetin kuruluşundan bu yana geçen olayları öğrenerek bugünün Türkiyesini anlayacak.
|
5- |
Türkiyede çok partili dönemi kavrayacak.
|
6- |
Demokrasi sürecinde Türkiyede meydana gelen iç olayları kavrayacak.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
2
|
16
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
86
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Komisyon, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I ,II, Atatürk Araştırma Merkezi Yay, Ankara 2002.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Edt. Oran, Baskın; Türk Dış Politikası I, II, İletişim Yay. İstanbul, 2002,Gönlübol, Mehmet; Cem Sar; Olaylarla Türk Dış Politikası (1919-1995), Ankara, 1996.Çavdar, Tevfik; Türkiye’nin Demokrasi Tarihi (1839-1950), Ankara, 1995
|
|