Ön koşul dersleri
|
Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALİ CESUR ONMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ALİ CESUR ONMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze haftada 2 saat teorik
|
Dersin amacı
|
Ruminantlarda ön mide ve abomazum hastalıkların teşhis, tedavi ve diğer yaklaşımlarının öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders ruminantlarda ön mide ve abomazumun hastalıklarını öğreten derstir.
|
1- |
İngidesyon
|
2- |
Rumen Asidozu
|
3- |
Rumen Alkalozu
|
4- |
Rumen Kokuşması
|
5- |
Meteorismus
Timpani
|
6- |
Retiküloperitonitis Travmatika
Ruminal Ülserler
|
7- |
Ruminal Parakeratosis Ön Midenin Kum ve Gonglobatları
|
8- |
Retikülitis , ostium Reticulo-Omasicum Tıkanması
Omasum Tıkanıklığı
|
9- |
sınav
|
10- |
Abomasum Fizyolojisine Giriş ve Gastrointestinal Sistemdeki Rolü
|
11- |
Abomasum Ülserinin
|
12- |
Abomasum Deplasmanının
|
13- |
LDA ve RDA'nın
|
14- |
Genel Tekrar 1
|
15- |
Genel Tekrar 2
|
16- |
sınav
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan öğrenci ruminantlarda ön mide ve abomazumun hastalıkları öğrenir.
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
16
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
12
|
2
|
24
|
Arazi çalışması
|
12
|
2
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Smith B.P., 1996. Large Animal Internal Medicine, Mosby, London, Boston, Philadelphia.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ok, M. 2005. Veteriner Nöroloji. Selçuk Üniversitesi Basımevi-Konya
Tarık Bilal, 2013, Sığır Hastalıkları
Hasan Batmaz, 2012, Koyun ve Keçilerin İç Hastalıkları
Gül Y., 2002. Geviş Getiren Hayvanların İç Hastalıkları, Özkan Matbaacılık Ltd. Şti., Ankara.
Alaçam E., Şahal M., 1997. Sığır Hastalıkları, Medisan, Ankara.
|
|