Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm İşletmeciliği > YER AYIRMA SİSTEMLERİ VE BİLETLEME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YER AYIRMA SİSTEMLERİ VE BİLETLEME Birinci düzey TUR216.1 Seçmeli 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. HARUN ÇALHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR.ÖĞR.ÜYESİ HARUN ÇALHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE (Uygulamalı)
Dersin amacı Derste öğrencilerin biletleme ve yer ayırma sistemleri hakkında bilgi sahibi olması ve yer ayırma ve biletleme işlemlerini kullanıcı düzeyinde uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Ders çerçevesinde seyahat işletmelerinin temel faaliyeti olan yer ayırma ve biletleme konusunda temel bilgilerin verilmesi, konuyla ilgili otomasyon sistemlerinin tanıtımı ve kullanıcı düzeyinde öğrencilerin sistemi kullanabilmelerine yönelik faaliyetler yürütülür.

Dersin içeriği
1- Yer ayırma sistemlerine giriş
2- Yer ayırma işlemlerinde kullanılan kavramlar
3- Satış kodları
4- Biletleme kavramı
5- Bilet rezervasyonu
6- Booking file fonksiyonları
7- Merkezi rezervasyon sistemi
8- Otomasyon programının tanıtılması
9- Bilgi ekranı
10- PNR oluşturma
11- Zorunlu girişler
12- Temel fiyatlandırma
13- Ücret yükleme
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler biletleme ve yer ayırma sistemlerini öğrenir.
2- Acenta otomasyon sistemlerini kullanır.
3- Merkezi rezervasyon sistemlerini (CRS) tanır.
4- Merkezi rezervasyon sistemlerini kullanır.
5- Biletleme programlarını ekipmanlarını ve iletişim kanallarını etkin şekilde kullanır.
6- Yer ayırma programlarını ekipmanlarını ve iletişim kanallarını etkin şekilde kullanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3- İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 1 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı SEJOUR: Incoming Acenta Programı, Abdullah Akgün, Detay Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar Öğretim üyesinin sağladığı diğer dokümanlar.

Ders ile ilgili dosyalar