Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > İLAÇLAR ARASINDAKİ ETKİLEŞMELER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLAÇLAR ARASINDAKİ ETKİLEŞMELER Üçüncü düzey VFT 552 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FERİDE KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Veteriner ilaçları arasındaki etkileşimler hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Veteriner ilaçları arasındaki etkileşimler hakkında bilgi vermek

Dersin içeriği
1- İlaçlar arasındaki etkileşim şekilleri
2- Farmasötik etkileşmeler I
3- Farmasötik etkileşmeler II
4- Farmakodinamik etkileşmeler
5- Aynı yönde etkileşimler I
6- Aynı yönde etkileşimler II
7- Aksi yönde etkileşimler I
8- Ara sınav
9- Aksi yönde etkileşimler II
10- Farmakokinetik etkileşimler I
11- Farmakokinetik etkileşimler II
12- Farmakokinetik etkileşimler III
13- Farmakokinetik etkileşimler IV
14- Farmakokinetik etkileşimler V
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İlaçların neden olabildiği toksik etkileri daha iyi anlayabilme
2- İlaçlar arasındaki etkileşimin önemini kavrayabilme
3- İlaçların kullanımında hasta ve ilaca göre daha bilinçli ilaç seçebilme
4- İlaçlar arasında etkileşime neden olmayacak uygun kombinasyonları seçebilme
5- İlaç toksisitesi ve etkileşimlerinden kaçınabilme
6- İlaçların toksisitesini yorumlayabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Veteriner Farmakoloji, Cilt 1, Kaya S editör, (2013)
Yardımcı Kaynaklar The Veterinary Formulary, Yolande Bishop,

Ders ile ilgili dosyalar