Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
VERİ MADENCİLİĞİ |
İkinci düzey |
YBS 505 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ESRA KAHYA ÖZYİRMİDOKUZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik temeller ve örneklerle sınıf dersleri, bir veri madenciliği paket programı üzerinde veri madenciliği uygulamaları
|
Dersin amacı
|
Temel veri madenciliği konseptini öğrenmek, sınıflandırma ve kümeleme gibi temel veri madenciliği görevlerinde uygulama geliştirerek geniş veri tabanlarında/ambarlarında bilgi keşfi yapabilmek amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Veri madenciliğinin tanımı, veri ambarları, uzaklık ve yakınlık ölçütleri, sınıflandırma algoritmaları, kümeleme algoritmaları ve birliktelik kuralı madenciliği konularını içerir.
|
1- |
Veri madenciliğine giriş, veri, veri kalitesi, veri hazırlama ve ön işleme, veri indirgeme, veriyi keşfetme
|
2- |
Benzerlik ve uzaklık ölçütleri
|
3- |
Veriyi keşfetmekte kullanılan teknikler
|
4- |
Sınıflandırma -Karar ağacı tabanlı yöntemler
|
5- |
Sınıflandırma -Bellek tabanlı yöntemler
|
6- |
Sınıflandırma -İstatistiksel sınıflandırma yöntemleri
|
7- |
Sınıflandırma -Yapay sinir ağları
|
8- |
Vize
|
9- |
Kümeleme -Hiyerarşik yöntemler
|
10- |
Kümeleme- Bölümlemeli yöntemler
|
11- |
Kümeleme-Yoğunluk tabanlı ve model tabanlı yöntemler
|
12- |
Birliktelik Kuralları
|
13- |
Paket program üzerinde örnek veri madenciliği uygulamaları
|
14- |
Web ve Metin Madenciliği
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Veri madenciliği ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
|
2- |
Büyük boyutlu veri kümeleri üzerinde uygun veri madenciliği görevini belirleyebilme ve tekniklerini uygulayabilme
|
3- |
Veri madenciliği sonuçlarını yorumlayabilme
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
15
|
30
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
20
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|