Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Yönetim Bilişim Sistemleri (y.l) > VERİ MADENCİLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VERİ MADENCİLİĞİ İkinci düzey YBS 505 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ESRA KAHYA ÖZYİRMİDOKUZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Teorik temeller ve örneklerle sınıf dersleri, bir veri madenciliği paket programı üzerinde veri madenciliği uygulamaları
Dersin amacı Temel veri madenciliği konseptini öğrenmek, sınıflandırma ve kümeleme gibi temel veri madenciliği görevlerinde uygulama geliştirerek geniş veri tabanlarında/ambarlarında bilgi keşfi yapabilmek amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Veri madenciliğinin tanımı, veri ambarları, uzaklık ve yakınlık ölçütleri, sınıflandırma algoritmaları, kümeleme algoritmaları ve birliktelik kuralı madenciliği konularını içerir.

Dersin içeriği
1- Veri madenciliğine giriş, veri, veri kalitesi, veri hazırlama ve ön işleme, veri indirgeme, veriyi keşfetme
2- Benzerlik ve uzaklık ölçütleri
3- Veriyi keşfetmekte kullanılan teknikler
4- Sınıflandırma -Karar ağacı tabanlı yöntemler
5- Sınıflandırma -Bellek tabanlı yöntemler
6- Sınıflandırma -İstatistiksel sınıflandırma yöntemleri
7- Sınıflandırma -Yapay sinir ağları
8- Vize
9- Kümeleme -Hiyerarşik yöntemler
10- Kümeleme- Bölümlemeli yöntemler
11- Kümeleme-Yoğunluk tabanlı ve model tabanlı yöntemler
12- Birliktelik Kuralları
13- Paket program üzerinde örnek veri madenciliği uygulamaları
14- Web ve Metin Madenciliği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Veri madenciliği ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
2- Büyük boyutlu veri kümeleri üzerinde uygun veri madenciliği görevini belirleyebilme ve tekniklerini uygulayabilme
3- Veri madenciliği sonuçlarını yorumlayabilme
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 15 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar