Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. CEM VURAL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF.DR. Cem VURAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
ÜLKEMİZDE YAYILIŞ GÖSTEREN BİTKİ FAMİLYALARINI TANIMAK
|
Dersin tanımı
|
BAŞLICA KAPALI TOHUMLU BİTKİ FAMİLYALARI İŞLENECEK
|
1- |
Boraginaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
2- |
Lamiaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
3- |
Lamiaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
4- |
Scrophulariaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
5- |
Campanulaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
6- |
Asteraceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
7- |
Asteraceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
8- |
Cyperaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
9- |
Poaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
10- |
Poaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
11- |
Liliaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
12- |
Liliaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
13- |
Iridaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
14- |
Orchidaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, başlıca familyaların ve bunlara ait bitkilerin tanımlamasını ve teşhisini yapar.
|
2- |
Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, başlıca familyaların ve bunlara ait bitkilerin tanımlamasını ve teşhisini yapar.
|
3- |
Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, başlıca familyaların ve bunlara ait bitkilerin tanımlamasını ve teşhisini yapar.
|
4- |
Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, başlıca familyaların ve bunlara ait bitkilerin tanımlamasını ve teşhisini yapar.
|
5- |
Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, başlıca familyaların ve bunlara ait bitkilerin tanımlamasını ve teşhisini yapar.
|
6- |
Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, başlıca familyaların ve bunlara ait bitkilerin tanımlamasını ve teşhisini yapar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
1
|
25
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
2
|
2
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
191
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
30
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Seçmen, Ö., Görk, G., Leblebici, E., Bekat L. 2007. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak. Kitaplar Serisi No:116, İzmir.
Davis, P.H. 1965-1988. Flora of Turkey and the East Aegean Islands, Vol. 1-10, Edinburgh,
Davis, P.H., Heywood, V.H., 1963. Principles of Angiosperm taxonomy, Edinburgh and London,
Stearn, W. T., 1966. Botanical Latin, London , Edinbugh.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Radford, A.E., Dıckinson, W.C., Massey, J.R. and Bell, C.R.., 1974. Vascular Plant Systematics, New York.
|
|