Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > PERİODONTOLOJİ KLİNİK UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PERİODONTOLOJİ KLİNİK UYGULAMA Birinci düzey ST412 ÖKD 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ÜÇÜNCÜ SINIFI BİTİRMEK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ DUYGU KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CEM ABDULKADİR GÜRGAN DOÇ. DR. B. ARZU ALKAN DOÇ. DR. SERVET KESİM YRD. DOÇ. DR. İNCİ DEVRİM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı TÜM ASİSTANLAR
Dersin veriliş şekli KLİNİKTE HASTA BAŞI EĞİTİM VE ÖĞRETİM
Dersin amacı Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokuları ve bunların hastalıklarının sebepleri, teşhisleri ve temel tedavi prensipleri doğrultusunda öğretilen cerrahi olmayan periodontal tedavinin birebir hasta başında uygulatılmasının öğretilmesi.
Dersin tanımı Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokuları ve bunların hastalıklarının sebepleri, teşhisleri ve temel tedavi prensipleri doğrultusunda cerrahi olmayan periodontal tedaviyi birebir hasta başında uygulatır.

Dersin içeriği
1- Klinikte hasta başı eğitiminde, periodontal hastalığa karşı koruyucu yaklaşımların uygulatılması
2- Klinikte hasta başı eğitiminde, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının tanımlanması ve katagorize edilmeleri öğretilir.
3- Klinikte hasta başı eğitiminde, dişeti hastalıklarının teşhis edilmesi ve tedavi planlaması öğretilir
4- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
5- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
6- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
7- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
8- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
9- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
10- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
11- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
12- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
13- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
14- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
15- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
16- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
17- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
18- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
19- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
20- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.

Dersin öğrenme çıktıları
1- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının makroskobik ve mikroskobik yapısını, fizyoloji ve biyolojisini tanımlar.
2- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının esas ve yardımcı sebep ve etkenlerini tanımlar.
3- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının patogenezini tanımlar.
4- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarını tanımlar ve katagorize eder.
5- Sistemik durum/hastalıklar ile periodontal hastalıklar arasındaki ilişkileri yorumlar.
6- Destekleyici ve idame tedavisini tasarlar
7- Periodontal tedavi planı yapar.
8- Cerrahi olmayan periodontal tedavi yaklaşımlarını uygular.
9- Periodontal hastalığa karşı koruyucu yaklaşımları uygular
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 25 4 100
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     133
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı DERS NOTLARI
Yardımcı Kaynaklar YOK

Ders ile ilgili dosyalar