Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALPARSLAN YILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. İZZET ŞAHİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞ. GÖR. ÜLFET ÇETİNKAYA, ARAŞ. GÖR. EMRAH ERDOĞAN, ARAŞ GÖR MERVE YÜRÜK
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
Parazitolojide kullanılan tanı yöntemleri hakkındaki temel prensipleri aktarmak.
|
Dersin tanımı
|
Parazitolojide kullanılan tanı yöntemlerini, yöntemlerin amacı ve temel prensiplerini öğretir.
|
1- |
Klinik ve direkt etiyolojik tanı
|
2- |
Indirekt etiyolojik tanı
|
3- |
Dışkı Laboratuvarı ve dışkı inceleme yöntemleri
|
4- |
Dışkı alınması ve taze örneklerin prezervasyonu
|
5- |
Dışkının Makroskobik ve mikroskobik muayenesi
|
6- |
Sedimentasyon ve flotasyon yöntemleri ile dışkının incelenmesi
|
7- |
Fiksatifli boyama yöntemleri
|
8- |
Dışkı kültürleri(Koprokültür)
|
9- |
Balgam, aspiratlar ve biyopsi örnekleri ve inceleme yöntemleri
|
10- |
Kan örnekleri ve inceleme prosedürü
|
11- |
Parazit kültürleri, hayvan inokülasyonu ve Xenodiagnosis
|
12- |
Protozoon, Helmint ve Artropodların fiksasyonu ve preparasyonu I
|
13- |
Protozoon, Helmint ve Artropodların fiksasyonu ve preparasyonu II
|
14- |
Protozoon, Helmint ve Artropodların fiksasyonu ve preparasyonu III
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Klinik, direkt ve Indirekte etiyolojik tanı hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
2- |
Dışkı Laboratuvarı,dışkı inceleme yöntemleri, dışkı alınması ve taze örneklerin prezervasyonu hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
3- |
Dışkının Makroskobik ve mikroskobik muayenesi hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
4- |
Sedimentasyon ve flotasyon yöntemleri ile dışkının incelenmesi hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
5- |
Fiksatifli boyama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
6- |
Dışkı kültürleri(Koprokültür)hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
7- |
Dışkı kültürleri(Koprokültür)hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
8- |
Kan örnekleri ve inceleme prosedürü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
9- |
Parazit kültürü, hayvan aşılama ve xenodiagnosis hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
10- |
Protozoon, helmintik ve eklembacaklıların tespiti ve hazırlanması hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsanda hastalık oluşturan parazitlerin morfolojik özelliklerini ve yaşam döngüsünü bilir.
|
|
2- |
Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
|
|
3- |
Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
|
|
4- |
İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
|
|
5- |
Paraziter hastalıkların tanısında kullanılan yöntemleri bilir ve uygulayabilir.
|
|
6- |
Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
|
|
7- |
Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
|
|
8- |
Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
|
|
9- |
Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
|
|
10- |
Paraziter hastalıkların klinik blirtilerini ve tedavilerini bilir.
|
|
11- |
Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
|
|
12- |
Korunma ve kontrol yollarını bilir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
12
|
144
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
3
|
3
|
9
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
155
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
30
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
70
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Genel Tıp Parazitoloji; Gülendame Saygı
Bogitsh BJ, Cheng TC; Human Parasitology, Academic press, Sandiago, California, 1998
|
Yardımcı Kaynaklar
|
yok
|
|