Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DİNLERARASI DİYALOG |
İkinci düzey |
DKA417 |
|
7 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA ÜNAL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Kenan HAS
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Ar. Gör. Bekir KÖYLÜ
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, Münazara, Seminer
|
Dersin amacı
|
Din müntesipleri arasındaki dini, siyasi, kültürel ve ekonomik ilişkileri tarihi süreç içerinde incelemek
|
Dersin tanımı
|
Özellikle günümüz din-devlet ve siyaset ilişkilerini inceler ve değerlendirir
|
1- |
Diyalog, Misyon
|
2- |
Hz. Peygamber döneminde gayri müslimlerle ilişkiler
|
3- |
Hz. Peygamber sonrası dönemlerde diyalog
|
4- |
Osmanlı döneminde gayri müslimlerle ilişkiler
|
5- |
Katolik kilisesinin resmi dokümanlarında misyon ve diyalog
|
6- |
Katolik kilisesinin resmi belgelerinde Hıristiyan olmayanlar sekretaryası
|
7- |
Hıristiyanlarla Müslümanlar arasında yapılan diyalog toplantıları
|
8- |
Budist-Hıristiyan diyalog toplantıları
|
9- |
Yahudi-Hıristiyan ilişkileri
|
10- |
Yahudi ve Hıristiyanlığın teolojik ortak paydaları
|
11- |
Vatikan-Kudüs ilişkileri
|
12- |
Ortadoğu eksenli din devlet siyaset meseleleri
|
13- |
Günümüz dünyası ve din müntesipleri arasındaki problemler
|
14- |
Çözüm önerileri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Diyalog kavramının neliği ve içeriği belirlenir
|
2- |
Hz. Peygamber dönemindeki gayr-i müslimlerle olan ilişkiler incelenmiş olur
|
3- |
Osmanlı dönemindeki gayr-i müslimlerle olan ilişkiler incelenmiş olur
|
4- |
Vatikan ve misyonerlik anlayışı analiz edilir
|
5- |
Budist-Hıristiyan ilişkileri incelenir
|
6- |
Yahudi-Hıristiyan diyalog süreci incelenir
|
7- |
Hıristiyan-Müslüman ilşkileri tahlil edilir
|
8- |
Ortadoğu sorunu ve çözüm önerileri tartışılır
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
4- |
Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
5- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
7- |
Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
60
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kenan HAS, Tarihsel Süreçte Yahudi-Hıristiyan Diyalogu, Kayseri, 2015
Kenan HAS, Budizm ve Dinlerarası Diyalog, Kayseri, 2015
Ali İsra GÜNGÖR,Vatikan, Misyon, Diyalog, Ankara, 2002
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|