Giriş | English

Lisans > İlahiyat Fakültesi > İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bil.öğr. > DİNLERARASI DİYALOG
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİNLERARASI DİYALOG Birinci düzey DKA417 Seçmeli 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÜNAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Kenan HAS
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Ar. Gör. Bekir KÖYLÜ
Dersin veriliş şekli Anlatım, Münazara, Seminer
Dersin amacı Din müntesipleri arasındaki dini, siyasi, kültürel ve ekonomik ilişkileri tarihi süreç içerinde incelemek
Dersin tanımı Özellikle günümüz din-devlet ve siyaset ilişkilerini inceler ve değerlendirir

Dersin içeriği
1- Diyalog, Misyon
2- Hz. Peygamber döneminde gayri müslimlerle ilişkiler
3- Hz. Peygamber sonrası dönemlerde diyalog
4- Osmanlı döneminde gayri müslimlerle ilişkiler
5- Katolik kilisesinin resmi dokümanlarında misyon ve diyalog
6- Katolik kilisesinin resmi belgelerinde Hıristiyan olmayanlar sekretaryası
7- Hıristiyanlarla Müslümanlar arasında yapılan diyalog toplantıları
8- Budist-Hıristiyan diyalog toplantıları
9- Yahudi-Hıristiyan ilişkileri
10- Yahudi ve Hıristiyanlığın teolojik ortak paydaları
11- Vatikan-Kudüs ilişkileri
12- Ortadoğu eksenli din devlet siyaset meseleleri
13- Günümüz dünyası ve din müntesipleri arasındaki problemler
14- Çözüm önerileri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Diyalog kavramının neliği ve içeriği belirlenir
2- Hz. Peygamber dönemindeki gayr-i müslimlerle olan ilişkiler incelenmiş olur
3- Osmanlı dönemindeki gayr-i müslimlerle olan ilişkiler incelenmiş olur
4- Vatikan ve misyonerlik anlayışı analiz edilir
5- Budist-Hıristiyan ilişkileri incelenir
6- Yahudi-Hıristiyan diyalog süreci incelenir
7- Hıristiyan-Müslüman ilşkileri tahlil edilir
8- Ortadoğu sorunu ve çözüm önerileri tartışılır
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3- Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4- Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5- Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6- Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7- Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8- Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10- Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11- Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12- Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13- Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14- Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kenan HAS, Tarihsel Süreçte Yahudi-Hıristiyan Diyalogu, Kayseri, 2015 Kenan HAS, Budizm ve Dinlerarası Diyalog, Kayseri, 2015 Ali İsra GÜNGÖR,Vatikan, Misyon, Diyalog, Ankara, 2002
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar