Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. KENAN KOÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HAKKI ULUCAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Türkiye’de uygulanan spor politikalarını öğrenebilme ve yorumlayabilme, spor alanındaki güncel sorunları teşhis edebilme ve çözüm önerilerinde bulunabilme ve tartışabilme becerilerini geliştirebilme.
|
Dersin tanımı
|
Cumhuriyet dönemi boyunca sporun uygulanmasında dönemler, planlar ve hükümet programları çerçevesinde ulusal spor politikalarının değerlendirilmesi, sporun siyaset, ekonomi, eğitim, kültür ve hukuk alanlarıyla ilişkisi ve uluslar arası spor politikalarının incelenmesi,spor alanlarındaki güncel gelişmelerin tartışılması ve spor bilimlerinin temel kavramlarıyla ilişkilendirilmesi.
|
1- |
Ders ve literatür tanıtımı
|
2- |
Dönemler itibariyle spor yönetiminin tarihsel gelişimi
|
3- |
Spor yönetiminde yasal gelişmeler
|
4- |
Planlı dönemde spor politikaları
|
5- |
Hükümet programları çerçevesinde spor politikaları
|
6- |
Spor politikalarının değerlendirilmesi
|
7- |
Spor siyaset ilişkisi
|
8- |
Sporun ekonomi, eğitim ve kültür alanlarıyla ilişkisi
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Spor hukuk ilişkisi
|
11- |
Uluslararası spor politikalarının incelenmesi
|
12- |
Spor alanında güncel gelişmeler
|
13- |
Spor yönetiminde güncel sorunlar ve çözüm önerileri
|
14- |
Sunu ve tartışma Genel değerlendirme
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
--
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Spor Politikaları kavram bilgisi
|
2- |
Spor Politikalarındaki güncel konuları tartışabilmek
|
3- |
Spor yönetimi alanındaki güncel konuları, politikaların ve gelişmelerin, teorik bilgiler ışığında bilmek ve tartışmak
|
4- |
--
|
5- |
--
|
6- |
--
|
7- |
--
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
3
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
6
|
42
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
7
|
5
|
35
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
124
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Basım, H.N. & Argan, M. (2009). Spor Yönetimi. Ankara. Detay yayıncılık Fişek, Kurthan. (2003). Devlet Politikası ve Toplumsal Yapıyla İlişkileri Açısından Spor Yönetimi Dünyada ve Türkiye''de. İstanbul. YGS yayınları Hoye, R. et All. (2006). Sport Management Principles and Applications. Oxford. Butterworth-Heinemann. Sunay, H. (2009). Spor Yönetimi. Ankara. Gazi Kitabevi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
yok
|
|