Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Spor Yöneticiliği > SPOR YÖNETİMİNİN GÜNCEL SORUNLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPOR YÖNETİMİNİN GÜNCEL SORUNLARI Birinci düzey SEÇ 417 Seçmeli 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KENAN KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HAKKI ULUCAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Türkiye’de uygulanan spor politikalarını öğrenebilme ve yorumlayabilme, spor alanındaki güncel sorunları teşhis edebilme ve çözüm önerilerinde bulunabilme ve tartışabilme becerilerini geliştirebilme.
Dersin tanımı Cumhuriyet dönemi boyunca sporun uygulanmasında dönemler, planlar ve hükümet programları çerçevesinde ulusal spor politikalarının değerlendirilmesi, sporun siyaset, ekonomi, eğitim, kültür ve hukuk alanlarıyla ilişkisi ve uluslar arası spor politikalarının incelenmesi,spor alanlarındaki güncel gelişmelerin tartışılması ve spor bilimlerinin temel kavramlarıyla ilişkilendirilmesi.

Dersin içeriği
1- Ders ve literatür tanıtımı
2- Dönemler itibariyle spor yönetiminin tarihsel gelişimi
3- Spor yönetiminde yasal gelişmeler
4- Planlı dönemde spor politikaları
5- Hükümet programları çerçevesinde spor politikaları
6- Spor politikalarının değerlendirilmesi
7- Spor siyaset ilişkisi
8- Sporun ekonomi, eğitim ve kültür alanlarıyla ilişkisi
9- Ara Sınav
10- Spor hukuk ilişkisi
11- Uluslararası spor politikalarının incelenmesi
12- Spor alanında güncel gelişmeler
13- Spor yönetiminde güncel sorunlar ve çözüm önerileri
14- Sunu ve tartışma Genel değerlendirme
15- Final Sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Spor Politikaları kavram bilgisi
2- Spor Politikalarındaki güncel konuları tartışabilmek
3- Spor yönetimi alanındaki güncel konuları, politikaların ve gelişmelerin, teorik bilgiler ışığında bilmek ve tartışmak
4- --
5- --
6- --
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 3 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 6 42
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 5 35
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     124
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Basım, H.N. & Argan, M. (2009). Spor Yönetimi. Ankara. Detay yayıncılık Fişek, Kurthan. (2003). Devlet Politikası ve Toplumsal Yapıyla İlişkileri Açısından Spor Yönetimi Dünyada ve Türkiye''de. İstanbul. YGS yayınları Hoye, R. et All. (2006). Sport Management Principles and Applications. Oxford. Butterworth-Heinemann. Sunay, H. (2009). Spor Yönetimi. Ankara. Gazi Kitabevi
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar