Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > DİJİTAL GAZETECİLİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİJİTAL GAZETECİLİK Birinci düzey GAZ353 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. METİN EKEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Metin Eken Arş. Gör. Mustafa Çeğindir
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Mustafa Çeğindir
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Dijital medyanın yapısı ve internet yayıncılığı hakkında bilgi sahibi olmak. Bireysel dijital yayıncılık çalışmaları yapabilme.
Dersin tanımı Dijital medyanın tarihi, yapısı ve işleyişinin anlatıldığı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Dersin işlenişi ve kapsamı hakkında bilgi verilmesi.
2- Teknoloji ve Yeni medya.
3- Dijital yayıncılık ve türleri.
4- Geleneksel yayıncılık ve internet yayıncılığı arasındaki farklar.
5- İnternet yayıncılığına kuramsal yaklaşımlar.
6- İnternet yayıncılığında platformlar.
7- ARA SINAV
8- Dijital medya ve reklam
9- İnternet yayıncılığında etik
10- Büyük Veri ve veri madenciliği
11- Dijital medya ve internet yayıncılığında gelecek -1
12- Dijital medya ve internet yayıncılığında gelecek -2
13- Dijital medya ve internet yayıncılığında gelecek -3
14- YIL SONU SINAVI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dijital medya ve internet yayıncılığı hakkında bilgi sahibi olmak
2- İnternet yayıncılığı planlaması yapabilmek
3- Sosyal medya platformlarını etkin kullanabilmek
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar