Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Çerkez Dili ve Kültürü > SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ II Birinci düzey ÇER 306 Zorunlu 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MARINA KUMYKOVA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MARINA KUMYKOVA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Bu ders ile insan haklarına, sosyal konulara ve sosyal çevrelerine duyarlı, sorumlu bireyler olmalarına katkıda bulunmak; sivil toplum kuruluşlarına katılımlarını teşvik etmek; genel olarak bir topluluk yaşamının gelişmesine katkıda bulunmak amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama. Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma. Katılımcı ve demokratik bireyler olma, dayanışma ve işbirliğini pekiştirme, sorumluluk alma ve proje geliştirme/uygulama ve etik kavramını sosyal sorumluk kavramıyla ilişkilendirmek.

Dersin içeriği
1- Giriş ve Dersle İlgili Genel Bilgiler
2- Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Tarihsel Gelişimi
3- Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Gelişimi, Avantaj ve Dezavantajları
4- Pazarlama Kavramı içinde Sosyal Sorumluluk Kavramı
5- Sivil Toplum Kuruluşlarının Sosyal Sorumluluk Projeleri içindeki Yeri
6- Dünyada ve Türkiye’de Uygulanan Başarılı Sosyal Sorumluluk Proje Örneklerinin İncelenmesi
7- Öğrencilerin Sosyal Sorumluluk Proje Çalışmaları
8- Öğrencilerin Sosyal Sorumluluk Proje Çalışmaları. Ara sınav
9- Öğrencilerin Sosyal Sorumluluk Proje Çalışmaları
10- Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Panel, Konferans, Bilgilendirme Semineri Düzenleme
11- Öğrencilerin Sosyal Sorumluluk Proje Uygulamaları
12- Öğrencilerin Sosyal Sorumluluk Proje Uygulamaları
13- Öğrencilerin Sosyal Sorumluluk Proje Sunumları
14- Öğrencilerin Sosyal Sorumluluk Proje Sunumları
15- Final Sınav
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
2- Sosyal sorumluluk kavramı hakkındaki farklı yaklaşımları tartışabilecek
3- Sosyal sorumluluk projelerinin amacını ve önemini açıklayabilecek,
4- Sosyal sorumluluk kavramı hakkındaki farklı yaklaşımları tartışabilecek
5- Sosyal sorumluluk projesi tasarlayabilecektir.
6- Sosyal sorumluluk projesi hazırlama ve uygulama deneyimine sahip olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çerkesçe okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Çerkesçe dil yeterliğini kazanır.
2- Çerkes edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3- Çerkes dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanır.
4- Çerkesçeden Türkçeye, Türkçeden Çerkesçeye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Çerkes dili alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
6- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
7- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
8- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
9- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
10- Edebiyat ve Dil Kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
11- Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
12- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
13- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hellison, Don. Fiziksel Aktivite Yoluyla Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Öğretimi, Ankara:Nobel Akademi Yayınları, 2014
Yardımcı Kaynaklar Philip Kotler, Nancy Lee, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Kitapları, 2006 2. Ceyda Aydede, Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Kitapları, 2007 3. Ebru Özgen, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Yayınları, 2006

Ders ile ilgili dosyalar