Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Toprak Bilimi ve Bitki Besleme (doktora) > SANAT TERAPİ VE SERAMİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANAT TERAPİ VE SERAMİK Üçüncü düzey SERT005 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞ. GÖR. DR. SETENAY SİPAHİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞ. GÖR. DR. SETENAY SİPAHİ, DOÇ. DR. NİZAM ORÇUN ÖNAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik / Uygulamalı – Ders teorik bilgi ve uygulamaya dayalı yürütülecektir.
Dersin amacı Dersin amacı; sanat ve psikoloji ilişkisini incelemek, sanat terapinin temel ilkelerini ve sanat pratiğinden farkını kavramak, sanat terapi atölye uygulamalarını özümseyerek atölye içeriği oluşturabilmek.
Dersin tanımı Sanat terapi alanının kavramlarına dair araştırma ve uygulama becerileri geliştirecektir.

Dersin içeriği
1- Anket uygulaması. Derste kullanılacak olan kaynakların öğrencilere tanıtımı, dersin içeriği ve kapsamı hakkında bilgilendirme.
2- Sanat ve Psikoloji üzerine tartışmalar
3- Sanat ve Psikoloji üzerine tartışmalar
4- Sanat Terapi Nedir, Sanat Terapisti Kimdir
5- Sanat Terapi Türleri ve Kullanılan Malzemeler
6- Sanat Terapinin Uygulama Alanları
7- Sanat Terapinin Tarihçesi
8- VİZE SINAVI (Teorik Sınav)
9- Farklı Gruplarda Intermodal Sanat Terapi Uygulamaları ve Seans Yapılandırma
10- Farklı Gruplarda Intermodal Sanat Terapi Uygulamaları ve Seans Yapılandırma
11- Farklı Gruplarda Intermodal Sanat Terapi Uygulamaları ve Seans Yapılandırma
12- Farklı Gruplarda Intermodal Sanat Terapi Uygulamaları ve Seans Yapılandırma
13- Öğrenci tarafından hazırlanan sanat terapi seansı ve uygulama
14- Öğrenci tarafından hazırlanan sanat terapi seansı ve uygulama
15- Sınav öncesi konuların tekrarı.
16- FİNAL SINAVI (Teorik Sınav)
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- -Sanat terapiyle ilgili kavramaları genel düzeyde öğrenir. -Sanat ve psikoloji ilişkisini temel düzeyde kavrar.
2- -Sanat terapi atölye içeriği üretiminde yaratıcı ve pratik becerileri temel düzeyde gösterir. -Kullanılan sanat malzemesinin teknik özelliklerini orta düzeyde kavrar. -Araştırma becerilerini, probleme-konuya uygun bir şekilde orta düzeyde ortaya koyar. -Çalışma ahlakı ve iş disiplini gerekliliklerini orta düzeyde uygular.
3- -Kendi uygulama pratiği için bir bağlamın tanımlanmasıyla ilgili materyalleri temel düzeyde araştırır, toplar ve ayrıştırır. -Hazırlayacağı atölye içeriğine uygun malzeme/malzemeleri ve şekillendirme yöntemi/yöntemlerini orta düzeyde planlayarak seçer ve kullanır. -Mesleki faaliyet etiği ve sosyal gereklilikten yola çıkarak, orta düzeyde sanat terapi atölyelerini başlatabilir ve bu projelerde çalışabilecek kişilerin kalite ve değerlendirilmesinden sorumlu olur.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında evrensel boyutta bilgi sahibi olmak.
2- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında bağımsız araştırmalar yapabilme becerisini kazanmak.
3- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini ileri düzeyde öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisini kazanmak.
4- Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
5- Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
6- Ülkemizde ve Dünya’da Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisini kazanmak
7- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenilemek ve geliştirme becerisini kazanmak.
8- Uzmanlık alanı ile ilgili konularda elde ettiği bilgi ve deneyimi topluma aktarabilmek ve yayabilme becerisini kazanmak..
9- Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisini kazanmak.
10- Toprak ve Bitki Besleme ile ilgili karşılaştığı sorunlara bilimsel düzeyde yaklaşma, çözüm önerilerini yöntemleriyle birlikte sunabilme ve yöntemleri uygulayarak sonuçlarını değerlendirebilme becerisi kazanma.
11- Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
12- Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilmek
13- Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olmak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 14 196
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     225
AKTS     9.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar