Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Seramik ve Cam > SANAT TERAPİ VE SERAMİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANAT TERAPİ VE SERAMİK Birinci düzey SERT005 Seçmeli 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞ. GÖR. DR. SETENAY SİPAHİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞ. GÖR. DR. SETENAY SİPAHİ, DOÇ. DR. NİZAM ORÇUN ÖNAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik / Uygulamalı – Ders teorik bilgi ve uygulamaya dayalı yürütülecektir.
Dersin amacı Dersin amacı; sanat ve psikoloji ilişkisini incelemek, sanat terapinin temel ilkelerini ve sanat pratiğinden farkını kavramak, sanat terapi atölye uygulamalarını özümseyerek atölye içeriği oluşturabilmek.
Dersin tanımı Sanat terapi alanının kavramlarına dair araştırma ve uygulama becerileri geliştirecektir.

Dersin içeriği
1- Anket uygulaması. Derste kullanılacak olan kaynakların öğrencilere tanıtımı, dersin içeriği ve kapsamı hakkında bilgilendirme.
2- Sanat ve Psikoloji üzerine tartışmalar
3- Sanat ve Psikoloji üzerine tartışmalar
4- Sanat Terapi Nedir, Sanat Terapisti Kimdir
5- Sanat Terapi Türleri ve Kullanılan Malzemeler
6- Sanat Terapinin Uygulama Alanları
7- Sanat Terapinin Tarihçesi
8- VİZE SINAVI (Teorik Sınav)
9- Farklı Gruplarda Intermodal Sanat Terapi Uygulamaları ve Seans Yapılandırma
10- Farklı Gruplarda Intermodal Sanat Terapi Uygulamaları ve Seans Yapılandırma
11- Farklı Gruplarda Intermodal Sanat Terapi Uygulamaları ve Seans Yapılandırma
12- Farklı Gruplarda Intermodal Sanat Terapi Uygulamaları ve Seans Yapılandırma
13- Öğrenci tarafından hazırlanan sanat terapi seansı ve uygulama
14- Öğrenci tarafından hazırlanan sanat terapi seansı ve uygulama
15- Sınav öncesi konuların tekrarı.
16- FİNAL SINAVI (Teorik Sınav)
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- -Sanat terapiyle ilgili kavramaları genel düzeyde öğrenir. -Sanat ve psikoloji ilişkisini temel düzeyde kavrar.
2- -Sanat terapi atölye içeriği üretiminde yaratıcı ve pratik becerileri temel düzeyde gösterir. -Kullanılan sanat malzemesinin teknik özelliklerini orta düzeyde kavrar. -Araştırma becerilerini, probleme-konuya uygun bir şekilde orta düzeyde ortaya koyar. -Çalışma ahlakı ve iş disiplini gerekliliklerini orta düzeyde uygular.
3- -Kendi uygulama pratiği için bir bağlamın tanımlanmasıyla ilgili materyalleri temel düzeyde araştırır, toplar ve ayrıştırır. -Hazırlayacağı atölye içeriğine uygun malzeme/malzemeleri ve şekillendirme yöntemi/yöntemlerini orta düzeyde planlayarak seçer ve kullanır. -Mesleki faaliyet etiği ve sosyal gereklilikten yola çıkarak, orta düzeyde sanat terapi atölyelerini başlatabilir ve bu projelerde çalışabilecek kişilerin kalite ve değerlendirilmesinden sorumlu olur.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2- OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3- OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4- OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5- OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6- OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7- OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8- OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9- OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10- OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11- OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12- OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13- OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14- OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15- OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16- OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17- OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18- OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19- OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20- OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 14 196
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     225
AKTS     9.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar