1- |
Tarihi olayları değerlendirişte genel bir perspektif ve üst bir bakış edinebilir.
|
|
2- |
Tarihi olgulardan genellemelere ulaşarak günümüz problemlerine yeni çözümler sunabilir.
|
|
3- |
Kuran merkezli bir tarih algısı edinir.
|
|
4- |
İslam tarihini geniş bir perspektiften değerlendirir.
|
|
5- |
Tarih felsefesi tartışmalarını İslam tarihi içerisinde değerlendirir.
|
|
6- |
İslam Tarihinin ana kaynaklarını kullanma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Hz.Muhammed'in hayatı ile ilgili rivayetleri bütüncül ve bilimsel bir bakış açısı ile değerlendirir.
|
|
8- |
Dört Halife, Emevi ve Abbasi dönemlerinin İslam medeniyeti açısından önemini değerlendirir.
|
|
9- |
Dört halife, Emeviler ve Abbasiler dönemi ile ilgili tarihi bilgileri tarihi gerçeklik ölçüsünde değerlendirir.
|
|
10- |
İlk Müslüman Türk devletlerinin kültür ve medeniyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
11- |
Osmanlı öncesi Müslüman Türk devletlerini tarih ilminin kurallarına göre değerlendirir.
|
|
12- |
Osmanlı Tarihinin dünya tarihi açısından önemini analiz eder.
|
|
13- |
İslam devletlerinde gelişen medeniyetinin maddî ve manevî yapı ve özelliklerini bilir.
|
|
14- |
İslam medeniyeti hakkında bütüncül bir kavrayışa sahip olur.
|
|
15- |
İslam medeniyetinin diğer medeniyet ve kültürlerle ilişkisini analiz eder.
|
|
16- |
Osmanlıca bir metni okuyabilmek için gerekli grameri öğrenir.
|
|
17- |
Osmanlıca matbu ve elyazması metinleri okuma becerisi kazanır.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |