Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > MUHASEBE DENETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MUHASEBE DENETİMİ Birinci düzey A-İŞL405 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri İŞL 104 Genel Muhasebe II
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞABAN UZAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Şaban UZAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Onur TOK
Dersin veriliş şekli Öğrenci kendisine bildirilen bir sonraki dersin konusunu ilgili dökümanlardan okuyup derse gelmelidir. Öğrenciden derse aktif katılım ve verilen ödevleri yerine getirmesi beklenmektedir.
Dersin amacı - Denetim konusunda teorik ve pratik bilgiler vermek - Türkiye''''de bağımsız denetimle ilgili mevzuatı tanıtmak - Bağımsız denetimle ilgili güncel gelişmeleri anlatmak
Dersin tanımı Bağımsız denetim dünyada tanınan muhasebe ile ilgili bir uzmanlık alnı olup, uluslararası standartlara uygun olarak gerçekleştirilir. Bağımsız denetim finansal tablolardan yararlanan paydaşlara finansal tabloların güvenilirliği konusunda güvence verir.

Dersin içeriği
1- Bağımsız Denetimi Genel Çerçevesi.
2- Türkiye''de Bağımsız Denetimin ile İlgili Yasal Düzenlemeler
3- Bağımsız Denetim Standartları
4- Denetim Süreci
5- Denetimin Planlanması
6- Önemlilik
7- Risk Değerlendirme
8- Ara sınav
9- İç Kontrol
10- Denetim Testleri, Kanıtlar, Çalışma Kağıtları
11- Bilanço Kalemlerinin Denetimi
12- Gelir Tablosu Kalemlerinin Denetimi
13- Denetimin Tamamlanması ve Raporlama
14- Hile Denetimi
15- Bağımsız Denetim Süreci Örneği
16- Final sınavı
17- Final sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bağımsız denetimin fonksiyonunu tanır
2- Öğrenci bağımsız denetimin diğer denetim türlerinden farkını kavrar
3- Hilenin işletmelere verdiği zararı analiz eder
4- Denetim planı yapar
5- Denetim programlarını yorumlar
6- Örnek olaylarla denetimin öğrenir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 9 2 18
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     112
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Seval Kardeş Selimoğlu, Mehmet Özbirecikli, Şaban Uzay (Editörler), Muhasebe Denetimi, Nobel Kitabevi, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Kamu Gözetimi Kurumu (KGK), Muhasebe ve Denetim Sempozyumu Bildiriler, 27-28 Eylül 2017, İstanbul

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  http://aves.erciyes.edu.tr/suzay/dokumanlar