Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (doktora) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİĞİ (TÜRK DİLİ)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİĞİ (TÜRK DİLİ) Üçüncü düzey TDE 711 Zorunlu 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ARGUNŞAH
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ARGUNŞAH
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı Bilimsel araştırma tekniklerini öğretmek ve bilim etiği hakkında öğrencileri bilgilendirmek
Dersin tanımı Doktora seviyesinde bilimsel araştırma tekniklerini teferruatıyla verilir; intihal, bilim etiği gibi konularda örneklerle bilgi verilir.

Dersin içeriği
1- Bilimsel araştırma teknikleri kavramının açıklanması
2- Bilimsel araştırma teknikleri hakkındaki kaynakların tanıtılması 1-
3- Bilimsel araştırma teknikleri hakkındaki kaynakların tanıtılması 2-
4- Bilimsel araştırma tekniklerinin tanıtılması
5- Bilimsel araştırma tekniklerinin tanıtılması
6- Bilimsel araştırma tekniklerinin uygulanması
7- Bilimsel araştırma tekniklerinin uygulanması
8- Ara sınav
9- İntihal kavramının tanıtılması ve tartışılması
10- Bilim etiği kavramının tanıtılması ve tartışılması
11- Bilim etiğine aykırı örneklerin incelenmesi
12- Bilim etiğine aykırı örneklerin incelenmesi
13- Türk diliyle ilgili intihal örneklerinin incelenmesi
14- Türk diliyle ilgili intihal örneklerinin incelenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel etik hakkında bilgi sahibi yapmak
2- Bilimsel etikle ilgili kaynaklara hakim olmak
3- İntihal kavramını ve sakıncalarını öğrenmek
4- Bilim etiği ve intihalle ilgili örnekler üzerinden duyarlılık kazandırmak
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16- Akademik çevreyi tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 8 16
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 2 8 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 8 16
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Etik
Yardımcı Kaynaklar Şirin Karadeniz, Bilimsel Araştırma Yöntemleri; Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi; Veysel Sönmez vd., Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Ders ile ilgili dosyalar