Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sanat Tarihi (yüksek Lisans) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİĞİ (TÜRK DİLİ)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİĞİ (TÜRK DİLİ) İkinci düzey TDE 711 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ARGUNŞAH
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ARGUNŞAH
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı Bilimsel araştırma tekniklerini öğretmek ve bilim etiği hakkında öğrencileri bilgilendirmek
Dersin tanımı Doktora seviyesinde bilimsel araştırma tekniklerini teferruatıyla verilir; intihal, bilim etiği gibi konularda örneklerle bilgi verilir.

Dersin içeriği
1- Bilimsel araştırma teknikleri kavramının açıklanması
2- Bilimsel araştırma teknikleri hakkındaki kaynakların tanıtılması 1-
3- Bilimsel araştırma teknikleri hakkındaki kaynakların tanıtılması 2-
4- Bilimsel araştırma tekniklerinin tanıtılması
5- Bilimsel araştırma tekniklerinin tanıtılması
6- Bilimsel araştırma tekniklerinin uygulanması
7- Bilimsel araştırma tekniklerinin uygulanması
8- Ara sınav
9- İntihal kavramının tanıtılması ve tartışılması
10- Bilim etiği kavramının tanıtılması ve tartışılması
11- Bilim etiğine aykırı örneklerin incelenmesi
12- Bilim etiğine aykırı örneklerin incelenmesi
13- Türk diliyle ilgili intihal örneklerinin incelenmesi
14- Türk diliyle ilgili intihal örneklerinin incelenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel etik hakkında bilgi sahibi yapmak
2- Bilimsel etikle ilgili kaynaklara hakim olmak
3- İntihal kavramını ve sakıncalarını öğrenmek
4- Bilim etiği ve intihalle ilgili örnekler üzerinden duyarlılık kazandırmak
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Sanat Tarihi alanında yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3- Sanat Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun kültür-sanat duyarlılığını geliştirir.
8- Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10- Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11- Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 8 16
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 2 8 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 8 16
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Etik
Yardımcı Kaynaklar Şirin Karadeniz, Bilimsel Araştırma Yöntemleri; Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi; Veysel Sönmez vd., Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Ders ile ilgili dosyalar