Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Harita Mühendisliği > KADASTRO TEKNİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KADASTRO TEKNİĞİ Birinci düzey HM 212 Zorunlu 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ÜMRAN KÖYLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ERKAN BEŞDOK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Sunum, örnek belge sergileme ve tartışma.
Dersin amacı Kadastro ve tapu sicilinin temel bileşenlerinin nasıl oluşturulduğu, yönetildiği ve yaşatıldığının kavranması.
Dersin tanımı Mülkiyet olgusu ve kadastronun tarihi gelişimi, kadastronun kullanım alanları, tapu sicilinin temel bileşenleri ve prensipleri, tesis kadastrosu, kadastronun yaşatılması (değişikliklerin izlenmesi, teknik hataların düzeltilmesi, sayısallaştırma, yenileme).

Dersin içeriği
1- Tapu ve Kadastro kavramı, taşınmaz mal kavramı, kadastro kavramının etimolojisi ve tanımı, kadastronun faydaları ve kullanım alanları.
2- Kadastronun tarihi gelişimi.
3- Amaç, fayda ve kayıt biçimine göre kadastro türleri.
4- Tapu sicili.
5- Tesis kadastrosu (Teknik işlemler).
6- Tesis kadastrosu (Teknik işlemler).
7- Tesis kadastrosu (İdari/hukuki işlemler).
8- Tesis kadastrosu (İdari/hukuki işlemler).
9- Kadastronun yaşatılması (Hukuki değişiklikler, cins değişiklikleri).
10- Kadastronun yaşatılması (Şekil değişiklikleri: isteğe bağlı uygulamalar).
11- Kadastronun yaşatılması (Şekil değişiklikleri: resen yapılan uygulamalar).
12- Kadastronun yaşatılması (Teknik hataların düzeltilmesi).
13- Kadastronun yaşatılması (Sayısallaştırma).
14- Kadastronun yaşatılması (Yenileme).
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mülkiyet kavramının ve kadastronun tarihi gelişimin bilinmesi.
2- Kadastronun tüm mühendislik uygulamaları için öneminin kavranması.
3- Tesis kadastrosu temel aşamalarının bilinmesi.
4- Kadastronun hangi uygulamalarla ve nasıl yaşatıldığının kavranması.
5- Kadastronun yaşatılması hakkında bilgi sahibi olur
6- Yeniden kadastro hakkında bilgi sahibi olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 1 6
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     110
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hüseyin Erkan (2011), Kadastro Bilgisi, TMMOB HKMO, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Türkay Tüdeş ve Cemal Bıyık (1997), Kadastro Bilgisi, KTÜ-MMF, Trabzon.

Ders ile ilgili dosyalar