Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KADASTRO TEKNİĞİ |
Birinci düzey |
HM 212 |
Zorunlu |
4 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ÜMRAN KÖYLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ERKAN BEŞDOK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Sunum, örnek belge sergileme ve tartışma.
|
Dersin amacı
|
Kadastro ve tapu sicilinin temel bileşenlerinin nasıl oluşturulduğu, yönetildiği ve yaşatıldığının kavranması.
|
Dersin tanımı
|
Mülkiyet olgusu ve kadastronun tarihi gelişimi, kadastronun kullanım alanları, tapu sicilinin temel bileşenleri ve prensipleri, tesis kadastrosu, kadastronun yaşatılması (değişikliklerin izlenmesi, teknik hataların düzeltilmesi, sayısallaştırma, yenileme).
|
1- |
Tapu ve Kadastro kavramı, taşınmaz mal kavramı, kadastro kavramının etimolojisi ve tanımı, kadastronun faydaları ve kullanım alanları.
|
2- |
Kadastronun tarihi gelişimi.
|
3- |
Amaç, fayda ve kayıt biçimine göre kadastro türleri.
|
4- |
Tapu sicili.
|
5- |
Tesis kadastrosu (Teknik işlemler).
|
6- |
Tesis kadastrosu (Teknik işlemler).
|
7- |
Tesis kadastrosu (İdari/hukuki işlemler).
|
8- |
Tesis kadastrosu (İdari/hukuki işlemler).
|
9- |
Kadastronun yaşatılması (Hukuki değişiklikler, cins değişiklikleri).
|
10- |
Kadastronun yaşatılması (Şekil değişiklikleri: isteğe bağlı uygulamalar).
|
11- |
Kadastronun yaşatılması (Şekil değişiklikleri: resen yapılan uygulamalar).
|
12- |
Kadastronun yaşatılması (Teknik hataların düzeltilmesi).
|
13- |
Kadastronun yaşatılması (Sayısallaştırma).
|
14- |
Kadastronun yaşatılması (Yenileme).
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mülkiyet kavramının ve kadastronun tarihi gelişimin bilinmesi.
|
2- |
Kadastronun tüm mühendislik uygulamaları için öneminin kavranması.
|
3- |
Tesis kadastrosu temel aşamalarının bilinmesi.
|
4- |
Kadastronun hangi uygulamalarla ve nasıl yaşatıldığının kavranması.
|
5- |
Kadastronun yaşatılması hakkında bilgi sahibi olur
|
6- |
Yeniden kadastro hakkında bilgi sahibi olur.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi
birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik
problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
|
|
2- |
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu
amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
3- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında,
belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım
yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için
gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini
etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5- |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının
incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve
yorumlama becerisi.
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel
çalışma becerisi.
|
|
7- |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor
yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum
yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve
teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik
uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar
hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma
hakkında bilgi.
|
|
11- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik
üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
1
|
6
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
110
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hüseyin Erkan (2011), Kadastro Bilgisi, TMMOB HKMO, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Türkay Tüdeş ve Cemal Bıyık (1997), Kadastro Bilgisi, KTÜ-MMF, Trabzon.
|
|