Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (yüksek Lisans) > MUHASEBEDE VAK’A ANALİZLERİ VE OKUMALAR – II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MUHASEBEDE VAK’A ANALİZLERİ VE OKUMALAR – II İkinci düzey İŞL 612 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. Ergün KÜÇÜK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sınıf Dersleri/Monografi Çözümleri/Ödev ve Sunumlar
Dersin amacı Finansal olay ve işlemleri muhasebe standartları çerçevesinde somut örnekler üzerinden uygulamaya yansıtabilme, farklı yaklaşımları özetleyebilme, konunun finansal raporlama üzerindeki yansımalarını değerlendirme, çok boyutlu analiz ve yorumlarda bulunabilme yetkinliğini geliştirmektir.
Dersin tanımı Bir ekonomik birimle ilgili finansal bilgileri kaydeden, sınıflandıran, özetleyen, analiz eden, yorumlayan ve bilgi talep eden taraflara bunları sunan bir bilgi sistemidir.

Dersin içeriği
1- Tanışma. Giriş. Dersin tanıtımı.
2- Paranın zaman değeri ve muhasebe. Finansal hesap makinesi uygulamaları.
3- Ertelenmiş vergi etkileri muhasebesi (TMS-12) ve vergiyle uyumlama işlemleri.
4- TMS-18 Hasılat standardı uygulaması, reeskont uygulamaları ve alacakların finansal raporlaması.
5- Ödev sunumu.
6- TMS-2 Stoklar standardı uygulamaları, ertelenmiş vergi etkileri ve vergiyle uyumlama işlemleri.
7- TMS-18 Hasılat standardı uygulamaları, ertelenmiş vergi etkileri ve vergiyle uyumlama işlemleri.
8- Ödev sunumu.
9- Yarı Yıl İçi Sınavı.
10- Yarı Yıl İçi Sınavı.
11- TMS-23 Borçlanma maliyetleri standardı uygulamaları, ertelenmiş vergi etkileri ve vergiyle uyumlama işlemleri.
12- TMS-39/TFRS-9 Finansal Araçlar standardı uygulamaları, ertelenmiş vergi etkileri ve vergiyle uyumlama.
13- Ödev Sunumu.
14- TMS-16 Maddi duran varlık standardı uygulamaları, ertelenmiş vergi etkileri ve vergiyle uyumlama.
15- TMS-36 Varlıklarda değer düşüklüğü standardı uygulamaları, ertelenmiş vergi etkileri ve vergiyle Uyumlama.
16- Ödev Sunumu.
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve raporlanması arasındaki ilişkileri kavrama becerilerini geliştirmek.
2- Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve raporlanması arasındaki ilişkileri yorumlayabilme becerilerini geliştirmek.
3- Muhasebe teorisinin gereklerini fayda maliyet kriteri çerçevesinde değerlendirebilmek.
4- Uygulama boyutunda muhasebe teorilerinin hangi yaklaşımlarının tercih edilebileceğine yönelik çıkarımlar yapabilmek.
5- Uygulama boyutunu da dikkate alarak muhasebe teorilerinin altında yatan varsayımları yorumlayabilme yetisini geliştirmek.
6- Muhasebe teorilerinin nihai ve tali amaçları çerçevesinde muhasebe uygulamalarını yorumlayabilme yetisini geliştirmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2- Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3- Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4- Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7- Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10- Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11- Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12- Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 9 3 27
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 4 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 4 12
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ---Yıldız ÖZERHAN ve Serap YANIK; (2012), IFRS /IAS Uyumlu Türkiye Muhasebe Standartları ve Türkiye Finansal Raporlama Standartları, TÜRMOB Yayınları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar ----Remzi ÖRTEN, Hasan KAVAL ve Aydın KARAPINAR; (2014) Türkiye Muhasebe/ Finansal Raporlama Standartları Uygulama ve Yorumları, Gazi Kitabevi, Ankara. ---Bruce MACKENZIE; (2013), Interpretation and Application of International Financial Reporting Standards, John Wiley & Sons. Inc., Ontario.

Ders ile ilgili dosyalar