Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET DOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr. Ergün KÜÇÜK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf Dersleri/Monografi Çözümleri/Ödev ve Sunumlar
|
Dersin amacı
|
Finansal olay ve işlemleri muhasebe standartları çerçevesinde somut örnekler üzerinden uygulamaya yansıtabilme, farklı yaklaşımları özetleyebilme, konunun finansal raporlama üzerindeki yansımalarını değerlendirme, çok boyutlu analiz ve yorumlarda bulunabilme yetkinliğini geliştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bir ekonomik birimle ilgili finansal bilgileri kaydeden, sınıflandıran, özetleyen, analiz eden, yorumlayan ve bilgi talep eden taraflara bunları sunan bir bilgi sistemidir.
|
1- |
Tanışma. Giriş. Dersin tanıtımı.
|
2- |
Paranın zaman değeri ve muhasebe. Finansal hesap makinesi uygulamaları.
|
3- |
Ertelenmiş vergi etkileri muhasebesi (TMS-12) ve vergiyle uyumlama işlemleri.
|
4- |
TMS-18 Hasılat standardı uygulaması, reeskont uygulamaları ve alacakların finansal raporlaması.
|
5- |
Ödev sunumu.
|
6- |
TMS-2 Stoklar standardı uygulamaları, ertelenmiş vergi etkileri ve vergiyle uyumlama işlemleri.
|
7- |
TMS-18 Hasılat standardı uygulamaları, ertelenmiş vergi etkileri ve vergiyle uyumlama işlemleri.
|
8- |
Ödev sunumu.
|
9- |
Yarı Yıl İçi Sınavı.
|
10- |
Yarı Yıl İçi Sınavı.
|
11- |
TMS-23 Borçlanma maliyetleri standardı uygulamaları, ertelenmiş vergi etkileri ve vergiyle uyumlama işlemleri.
|
12- |
TMS-39/TFRS-9 Finansal Araçlar standardı uygulamaları, ertelenmiş vergi etkileri ve vergiyle uyumlama.
|
13- |
Ödev Sunumu.
|
14- |
TMS-16 Maddi duran varlık standardı uygulamaları, ertelenmiş vergi etkileri ve vergiyle uyumlama.
|
15- |
TMS-36 Varlıklarda değer düşüklüğü standardı uygulamaları, ertelenmiş vergi etkileri ve vergiyle Uyumlama.
|
16- |
Ödev Sunumu.
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve raporlanması arasındaki ilişkileri kavrama becerilerini geliştirmek.
|
2- |
Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve raporlanması arasındaki ilişkileri yorumlayabilme becerilerini geliştirmek.
|
3- |
Muhasebe teorisinin gereklerini fayda maliyet kriteri çerçevesinde değerlendirebilmek.
|
4- |
Uygulama boyutunda muhasebe teorilerinin hangi yaklaşımlarının tercih edilebileceğine yönelik çıkarımlar yapabilmek.
|
5- |
Uygulama boyutunu da dikkate alarak muhasebe teorilerinin altında yatan varsayımları yorumlayabilme yetisini geliştirmek.
|
6- |
Muhasebe teorilerinin nihai ve tali amaçları çerçevesinde muhasebe uygulamalarını yorumlayabilme yetisini geliştirmek.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
|
|
2- |
İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
|
|
3- |
Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
|
|
4- |
İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
|
|
5- |
İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
|
|
6- |
İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
|
|
7- |
Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
|
|
8- |
İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
|
|
9- |
Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
|
|
10- |
Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
|
|
11- |
Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
|
|
12- |
Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
|
|
13- |
Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
|
|
14- |
İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
|
|
15- |
Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
|
|
16- |
Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
9
|
3
|
27
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
3
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
3
|
9
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
10
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
6
|
4
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
4
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
---Yıldız ÖZERHAN ve Serap YANIK; (2012), IFRS /IAS Uyumlu Türkiye Muhasebe Standartları ve Türkiye Finansal Raporlama Standartları, TÜRMOB Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
----Remzi ÖRTEN, Hasan KAVAL ve Aydın KARAPINAR; (2014) Türkiye Muhasebe/ Finansal Raporlama Standartları Uygulama ve Yorumları, Gazi Kitabevi, Ankara. ---Bruce MACKENZIE; (2013), Interpretation and Application of International Financial Reporting Standards, John Wiley & Sons. Inc., Ontario.
|
|