Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HARUN ÇALHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR.ÜYESİ HARUN ÇALHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma bilgilerini danışmanına sunma/teslim etmesine dayalı bir ders sistemidir.
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında öğrenciler 4 yıllık eğitim-öğretim süresi boyunca katıldıkları sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere ilişkin kanıtlayıcı belgelerini bir dosya şeklinde "BİLİMSEL, KÜLTÜREL VE SOSYAL ETKİNLİKLER YOLUYLA DERS BAŞARISI UYGULAMA ESASLARI"na dayalı olarak danışman öğretim elemanına sunarlar. Dosya sunmayan öğrenciler ise yüzyüze derslere devam eder.
|
1- |
Turizm Fakültesi içi, Erciyes Üniversitesi içi ve üniversite dışı olmak üzere üç kategoride bilimsel, sosyal ve kültürel etkinlikler kapsamında bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri, kurslar, proje ve çalışma gruplarında yer alma gibi faaliyetlere katılımın belgelenmek suretiyle dosyalanması.
|
2- |
Turizm Fakültesi içi, Erciyes Üniversitesi içi ve üniversite dışı olmak üzere üç kategoride bilimsel, sosyal ve kültürel etkinlikler kapsamında bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri, kurslar, proje ve çalışma gruplarında yer alma gibi faaliyetlere katılımın belgelenmek suretiyle dosyalanması.
|
3- |
Turizm Fakültesi içi, Erciyes Üniversitesi içi ve üniversite dışı olmak üzere üç kategoride bilimsel, sosyal ve kültürel etkinlikler kapsamında bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri, kurslar, proje ve çalışma gruplarında yer alma gibi faaliyetlere katılımın belgelenmek suretiyle dosyalanması. Dosya vermeyen öğrenciler ile etkinlik kavramı ve özellikleri konusunun incelenmesi.
|
4- |
Turizm Fakültesi içi, Erciyes Üniversitesi içi ve üniversite dışı olmak üzere üç kategoride bilimsel, sosyal ve kültürel etkinlikler kapsamında bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri, kurslar, proje ve çalışma gruplarında yer alma gibi faaliyetlere katılımın belgelenmek suretiyle dosyalanması. Dosya vermeyen öğrenciler ile etkinlik türleri ve etkilerinin incelenmesi.
|
5- |
Dosya vermeyen öğrenciler ile her hafta 2 makale incelemesi yapılması. Yabancı dilde yayımlanmış makalelerin öğrenci listesinde yer alan sıraya göre öğrencilere verilmesi. Makaleleri inceleyen öğrencilerin ppt. sunum yapması.
|
6- |
Dosya vermeyen öğrenciler ile her hafta 2 makale incelemesi yapılması. Yabancı dilde yayımlanmış makalelerin öğrenci listesinde yer alan sıraya göre öğrencilere verilmesi. Makaleleri inceleyen öğrencilerin ppt. sunum yapması.
|
7- |
Dosya vermeyen öğrenciler ile her hafta 2 makale incelemesi yapılması. Yabancı dilde yayımlanmış makalelerin öğrenci listesinde yer alan sıraya göre öğrencilere verilmesi. Makaleleri inceleyen öğrencilerin ppt. sunum yapması.
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Dosya vermeyen öğrenciler ile her hafta 2 makale incelemesi yapılması. Yabancı dilde yayımlanmış makalelerin öğrenci listesinde yer alan sıraya göre öğrencilere verilmesi. Makaleleri inceleyen öğrencilerin ppt. sunum yapması.
|
10- |
Dosya vermeyen öğrenciler ile her hafta 2 makale incelemesi yapılması. Yabancı dilde yayımlanmış makalelerin öğrenci listesinde yer alan sıraya göre öğrencilere verilmesi. Makaleleri inceleyen öğrencilerin ppt. sunum yapması.
|
11- |
Dosya vermeyen öğrenciler ile her hafta 2 makale incelemesi yapılması. Yabancı dilde yayımlanmış makalelerin öğrenci listesinde yer alan sıraya göre öğrencilere verilmesi. Makaleleri inceleyen öğrencilerin ppt. sunum yapması.
|
12- |
Dosya vermeyen öğrenciler ile her hafta 2 makale incelemesi yapılması. Yabancı dilde yayımlanmış makalelerin öğrenci listesinde yer alan sıraya göre öğrencilere verilmesi. Makaleleri inceleyen öğrencilerin ppt. sunum yapması.
|
13- |
Dosya vermeyen öğrenciler ile her hafta 2 makale incelemesi yapılması. Yabancı dilde yayımlanmış makalelerin öğrenci listesinde yer alan sıraya göre öğrencilere verilmesi. Makaleleri inceleyen öğrencilerin ppt. sunum yapması.
|
14- |
Dosya vermeyen öğrenciler ile her hafta 2 makale incelemesi yapılması. Yabancı dilde yayımlanmış makalelerin öğrenci listesinde yer alan sıraya göre öğrencilere verilmesi. Makaleleri inceleyen öğrencilerin ppt. sunum yapması.
|
15- |
Dosya vermeyen öğrenciler ile her hafta 2 makale incelemesi yapılması. Yabancı dilde yayımlanmış makalelerin öğrenci listesinde yer alan sıraya göre öğrencilere verilmesi. Makaleleri inceleyen öğrencilerin ppt. sunum yapması.
|
16- |
YIL SONU SINAVI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel etkinliklerin önemini kavrar.
|
2- |
Kültürel etkinliklerin önemini kavrar.
|
3- |
Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğini kazanır.
|
4- |
Sosyal becerilerini geliştirir.
|
5- |
Bilimsel ve kültürel etkinliklere olan ilgisi artar.
|
6- |
Bilimsel ve kültürel etkinliklere ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
|
|
2- |
Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
|
|
3- |
İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
4- |
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
5- |
Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
|
|
6- |
Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
|
|
7- |
Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
|
|
8- |
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
|
|
9- |
Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
|
|
10- |
İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
|
|
11- |
Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
|
|
12- |
Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
|
|
13- |
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
|
|
14- |
Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
|
|
15- |
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
|
|
16- |
Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
|
|
17- |
Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
|
|
18- |
Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
|
|
19- |
Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
|
|
20- |
Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
1
|
7
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
14
|
1
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
53
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TURİZM FAKÜLTESİ BİLİMSEL, KÜLTÜREL VE SOSYAL ETKİNLİKLER YOLUYLA DERS BAŞARISI UYGULAMA ESASLARI ve
ÖĞRETİM ÜYESİ TARAFINDAN VERİLEN MAKALELER
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma bilgilerini danışmanına sunma/ teslim etme.
|
|