Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > UZMANLIK ALAN DERSI 5
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 5 Birinci düzey İKT 855 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ALİ GÖKHAN YÜCEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ekrem ERDEM, Doç. Dr. Halil ALTINTAŞ, Yrd. Doç. Dr. Cüneyt DUMRUL, Yrd. Doç. Dr. Melike DEDEOĞLU, Prof. Dr. Faik BİLGİLİ, Yrd. Doç. Dr. Aytekin ALTIPARMAK, Yrd. Doç. Dr. Eyyup ECEVİT, Prof. Dr. Nisfet UZAY, Prof. Dr. Hayriye ATİK, Prof. Dr. Rıfat YILDIZ, Doç. Dr. Ferit KULA, Doç. Dr. Oğuzhan TÜRKER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Seminer, Görüşme
Dersin amacı Öğrencilere tez yazım sürecinde danışmanlık yapmak ve yol göstermek
Dersin tanımı Tez aşamasındaki öğrencilerin çalışmalarını paylaştıkları ve tezlerini tamamladıkları bir derstir.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Tez konularının tartışılması
3- Tez araştırması
4- Tez araştırması
5- Tez araştırması
6- Tezde gelinen aşama ile ilgili sunumlar
7- Sunumlar
8- Sunumlar
9- Tez araştırması
10- Tez araştırması
11- Tez araştırması
12- Tez araştırması
13- Tez araştırması
14- Sunumlar
15- Sunumlar
16- Sunumlar
17- Sunumlar
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tez çalışmasını bitirmek
2- Akademik araştırmaların paylaşılması
3- Yazılı ve sözlü sunum becerisi
4- Bilimsel bir konuda kaynak tarama tekniklerini öğrenir
5- Araştırma sonuçlarını yayın haline getirme kurallarını öğrenir
6- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 16 16
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar