Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MİMARİ TASARIM II |
Birinci düzey |
MİM211 |
Zorunlu |
2 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
TEMEL EĞİTİM VE MİMARİ TASARIM I
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ OKTAY TURAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
1. Grup Dr. Öğr. Üyesi Oktay TURAN (Koordinatör)
2. Grup Doç. Dr. Filiz SÖNMEZ
3. Grup Dr. Öğr. Üyesi Özlem ATAK DOĞAN
4. Grup Dr.Öğr. Üyesi Seven GÖZÜBÜYÜK
5. Grup Dr. Öğr. Üyesi Duygu OVACIK ÇORUH
6. Grup Dr. Öğr. Üyesi Sevim SEYHAN AYTEN
7. Grup Araş. Gör. Dr. Zeynep ARDA ERGEN
8. Grup Araş. Gör. Dr. Fazıl AKDAĞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Sevde GÜNER
|
Dersin veriliş şekli
|
UYGULAMA
|
Dersin amacı
|
Kavramsal ve soyut düşünme becerilerinin geliştirilmesi
Mekân bilgisinin oluşturulması
Mimarlığın farklı eksenleri içinden mekânın soyut ve somut içeriğinin kavranması
Çevre verilerinin tasarım sorunsalı bağlamında belirlenmesi ve yeniden üretilmesi
Kapalı-yarı açık- açık mekân ilişkilerinin tartışılması
Kişisel ifade araç ve yöntemlerinin geliştirilmesi
|
Dersin tanımı
|
Temel ve güncel mimari kavramların tanıtılması; bu kavramlar aracılığıyla çevresel veriler ve mekânsal ilişkisellik bağlamında bir sorunsallaştırma sürecinin geliştirilmesi. Tasarım alanının çözümlenmesi, mimari araçlarla ve işlemlerle yeniden üretilmesi ve bir mekânsal müdahale pratiğinin geliştirmesi
Değerlendirme (Tüm Şubeler)
I. Ara Jüri (%13,3)
II. Ara Jüri (%13,3)
III. Ara Jüri (%13,3)
Final Jürisi (%60)
|
1- |
tanışma, beklentiler
dersin içeriğinin ve yürütülme biçiminin tanıtımı
|
2- |
çalışma alanın ve konunun çözümlenmesi
ön hazırlıkların ve tasarım örneklerinin tartışılması
|
3- |
çalışma alanın ve konunun çözümlenmesi
ön hazırlıkların ve tasarım örneklerinin tartışılması
tasarım çalışması
|
4- |
çalışma alanın ve konunun çözümlenmesi
ön hazırlıkların ve tasarım örneklerinin tartışılması
tasarım çalışması
|
5- |
jüri
|
6- |
Jüri (4.grup)
tasarım çalışması
|
7- |
resmi tatil
tasarım çalışması
|
8- |
tasarım çalışması
|
9- |
jüri
|
10- |
tasarım çalışması
|
11- |
tasarım çalışması
resmi tatil
|
12- |
tasarım çalışması
|
13- |
tasarım çalışması
|
14- |
jüri
|
15- |
tasarım çalışması
teslim ve ifade üzerine öneriler
|
16- |
tasarım çalışması
teslim ve ifade üzerine öneriler
|
17- |
tasarım çalışması
teslim ve ifade üzerine öneriler
|
18- |
.
|
19- |
.
|
20- |
.
|
1- |
Mekânın soyut, algısal ve nesnel içeriğini kavrama becerisi kazanır.
|
2- |
Mekân ve biçim ilişkisini oluşturur.
|
3- |
Çevre verilerini çözümler ve ifadelendirme yetisi kazanır.
|
4- |
Kavramsal düşünme becerilerini mekân ve çevre öncelikli bir tasarım sorunsalı kapsamında ortaya koyar.
|
5- |
Ortografik ve serbest ifade edebilme becerisini geliştirir.
|
6- |
Kişisel kavrayışı geliştirir ve tasarlama yetisi kazanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
|
|
2- |
Tasarım Düşüncesi Becerisi
|
|
3- |
Kuramsal Bilgi Becerisi
|
|
4- |
Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
|
|
5- |
Eleştirel Düşünme
|
|
6- |
Araştırma ve Yorumlama Becerileri
|
|
7- |
Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
|
|
8- |
Geniş Kapsamlı Tasarım
|
|
9- |
İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
|
|
10- |
Toplum ve Çevre Sorumluluğu
|
|
11- |
Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
|
|
12- |
Taşıyıcı Sistemler
|
|
13- |
Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
|
|
14- |
Proje ve Yapım Yönetimi
|
|
15- |
Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
|
|
16- |
Sürdürülebilir Tasarım
|
|
17- |
Tarihi Çevre Koruma Bilinci
|
|
18- |
Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
|
|
19- |
Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
8
|
112
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
18
|
18
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
2
|
8
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
202
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
3
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Architectural Design
Architectural record
Architectural revıew
Architecture d aujourd huı
Arkitektur dk
Arredamento Mimarlık
A + U Archıtecture and Urbanısm
C3
Detail
Domus
Ga document
Elcoroquis
Lotus Internatıonal
Mimarlık
The Plan
Sam
Topos
Wettbewerbe
Mimarlık Eğitim Derneği (mimed) Öğrenci Ödülleri
Archiprix Türkiye
http://www.arkitera.com/
http://www.mimdap.org/
http://www.dezeen.com/
http://www.archdaily.com/
http://archidose.blogspot.com/
www.cityofsound.com
www.urbansketchers.com
www.urbagram.net
www.publicspace.org
http://www.presidentsmedals.com/Project_Details.aspx?id=1685&dop=True
http://www.architectureweek.com/
http://howtobecomeanarchitect.wordpress.com/
http://desmena.com/?p=397
http://www.arkitera.com/gorus?filtre[kullanici]=426 (Hüseyin Yanar’ın yazıları)
http://tipsforarchitectureschool.tumblr.com/
http://www.pinterest.com/paintedtriangle/models/
http://archtendencias.com.br/category/arquitetura
|
Ders ile ilgili dosyalar
|
|
İndir
| | Ataman, A. (2009). “Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim”. Ataman A. ed. Özel Gereksinimli
Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş, Ankara, Gündüz Yayıncılık, ss. 13-28.
Arıkan, Ç. (2002). “Sosyal Model Çerçevesinde Özürlülüğe Yaklaşım”. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi,
Cilt 2, Sayı 1, ss. 1-11.
Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı (ÖZİDA), (2009), Toplum Özürlülüğü Nasıl
Anlıyor?Ankara.
Burcu, E. (2010). Türkiye’de Engelli Bireylerin Sosyolojik Profili, Malatya İnönü
Üniversitesi’nde verilmiş olan konferans (Power-Point) sunumu.
Coles, J. (2001). “The Social Model of Disability: What Does It Mean For Practice in
Services For People With Learning Difficulties?” Disability & Society, Vol. 16, No. 4, 2001, ss.
501–510.
Dalbay, R. S. (2009). Özürlü Yakınlarının Özürlülere Yönelik Sosyal Politikalara İlişkin
Beklentileri ve Memnuniyet Dereceleri (Isparta Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Isparta, ss. 1-12.
Devlet İstatistik Enstitüsü, (2002). Türkiye Özürlüler Araştırması, Ankara.
Gilson, S. F. ve Depoy, E. (2000). “Multiculturalism and Disability: A Critical
Perspective”. Disability & Society, Vol. 15, No. 2, 2000, ss. 207–218.
Küçükkaraca, N. (2011). Zihinsel Engellilik ve İletişim, www.sosyalhizmetuzmani.org
Rioux, M. H. (1994). “New research directions and paradigms: disability is not measles”. Rioux, M.
H. & Bach, M. ed. Disability is not Measles: new research paradigms in disability, North York,
Roeher Institute.
Sachs, R. (2003). Integrating Disability Studies into Existing Curriculum,
www.mc.cc.md.us/departments/dispsvc/diversity.htm
Sen, A. (2000). Social Exclusion: Concept, application and Scrutiny, Asian Development
Bank, Social Development Papers.
Shakespeare T. (2002). The social model of disability: an outdated ideology? Research in Social
Science and Disability, Volume 2, ss. 9-28.
Tufan, İ. & Arun, Ö. (2006). Türkiye Özürlüler Araştırması 2002: İkincil Analizi, Sosyal ve Beşeri
Bilimler Araştırma Grubu TÜBİTAK. |
|
İndir
| | |
|
|