Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Mimarlik > MİMARİ TASARIM II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİMARİ TASARIM II Birinci düzey MİM211 Zorunlu 2 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri TEMEL EĞİTİM VE MİMARİ TASARIM I
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OKTAY TURAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı 1. Grup Dr. Öğr. Üyesi Oktay TURAN (Koordinatör) 2. Grup Doç. Dr. Filiz SÖNMEZ 3. Grup Dr. Öğr. Üyesi Özlem ATAK DOĞAN 4. Grup Dr.Öğr. Üyesi Seven GÖZÜBÜYÜK 5. Grup Dr. Öğr. Üyesi Duygu OVACIK ÇORUH 6. Grup Dr. Öğr. Üyesi Sevim SEYHAN AYTEN 7. Grup Araş. Gör. Dr. Zeynep ARDA ERGEN 8. Grup Araş. Gör. Dr. Fazıl AKDAĞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş. Gör. Sevde GÜNER
Dersin veriliş şekli UYGULAMA
Dersin amacı Kavramsal ve soyut düşünme becerilerinin geliştirilmesi Mekân bilgisinin oluşturulması Mimarlığın farklı eksenleri içinden mekânın soyut ve somut içeriğinin kavranması Çevre verilerinin tasarım sorunsalı bağlamında belirlenmesi ve yeniden üretilmesi Kapalı-yarı açık- açık mekân ilişkilerinin tartışılması Kişisel ifade araç ve yöntemlerinin geliştirilmesi
Dersin tanımı Temel ve güncel mimari kavramların tanıtılması; bu kavramlar aracılığıyla çevresel veriler ve mekânsal ilişkisellik bağlamında bir sorunsallaştırma sürecinin geliştirilmesi. Tasarım alanının çözümlenmesi, mimari araçlarla ve işlemlerle yeniden üretilmesi ve bir mekânsal müdahale pratiğinin geliştirmesi Değerlendirme (Tüm Şubeler) I. Ara Jüri (%13,3) II. Ara Jüri (%13,3) 
III. Ara Jüri (%13,3) Final Jürisi (%60)

Dersin içeriği
1- tanışma, beklentiler dersin içeriğinin ve yürütülme biçiminin tanıtımı
2- çalışma alanın ve konunun çözümlenmesi ön hazırlıkların ve tasarım örneklerinin tartışılması
3- çalışma alanın ve konunun çözümlenmesi ön hazırlıkların ve tasarım örneklerinin tartışılması tasarım çalışması
4- çalışma alanın ve konunun çözümlenmesi ön hazırlıkların ve tasarım örneklerinin tartışılması tasarım çalışması
5- jüri
6- Jüri (4.grup) tasarım çalışması
7- resmi tatil tasarım çalışması
8- tasarım çalışması
9- jüri
10- tasarım çalışması
11- tasarım çalışması resmi tatil
12- tasarım çalışması
13- tasarım çalışması
14- jüri
15- tasarım çalışması teslim ve ifade üzerine öneriler
16- tasarım çalışması teslim ve ifade üzerine öneriler
17- tasarım çalışması teslim ve ifade üzerine öneriler
18- .
19- .
20- .

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mekânın soyut, algısal ve nesnel içeriğini kavrama becerisi kazanır.
2- Mekân ve biçim ilişkisini oluşturur.
3- Çevre verilerini çözümler ve ifadelendirme yetisi kazanır.
4- Kavramsal düşünme becerilerini mekân ve çevre öncelikli bir tasarım sorunsalı kapsamında ortaya koyar.
5- Ortografik ve serbest ifade edebilme becerisini geliştirir.
6- Kişisel kavrayışı geliştirir ve tasarlama yetisi kazanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2- Tasarım Düşüncesi Becerisi
3- Kuramsal Bilgi Becerisi
4- Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5- Eleştirel Düşünme
6- Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7- Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8- Geniş Kapsamlı Tasarım
9- İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10- Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11- Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12- Taşıyıcı Sistemler
13- Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14- Proje ve Yapım Yönetimi
15- Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16- Sürdürülebilir Tasarım
17- Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18- Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19- Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 8 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 18 18
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 2 8 16
Toplam iş yükü     202
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 3 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Architectural Design Architectural record Architectural revıew Architecture d aujourd huı Arkitektur dk Arredamento Mimarlık A + U Archıtecture and Urbanısm C3 Detail Domus Ga document Elcoroquis Lotus Internatıonal Mimarlık The Plan Sam Topos Wettbewerbe Mimarlık Eğitim Derneği (mimed) Öğrenci Ödülleri Archiprix Türkiye http://www.arkitera.com/ http://www.mimdap.org/ http://www.dezeen.com/ http://www.archdaily.com/ http://archidose.blogspot.com/ www.cityofsound.com www.urbansketchers.com www.urbagram.net www.publicspace.org http://www.presidentsmedals.com/Project_Details.aspx?id=1685&dop=True http://www.architectureweek.com/ http://howtobecomeanarchitect.wordpress.com/ http://desmena.com/?p=397 http://www.arkitera.com/gorus?filtre[kullanici]=426 (Hüseyin Yanar’ın yazıları) http://tipsforarchitectureschool.tumblr.com/ http://www.pinterest.com/paintedtriangle/models/ http://archtendencias.com.br/category/arquitetura

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  Ataman, A. (2009). “Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim”. Ataman A. ed. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş, Ankara, Gündüz Yayıncılık, ss. 13-28. Arıkan, Ç. (2002). “Sosyal Model Çerçevesinde Özürlülüğe Yaklaşım”. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, Cilt 2, Sayı 1, ss. 1-11. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı (ÖZİDA), (2009), Toplum Özürlülüğü Nasıl Anlıyor?Ankara. Burcu, E. (2010). Türkiye’de Engelli Bireylerin Sosyolojik Profili, Malatya İnönü Üniversitesi’nde verilmiş olan konferans (Power-Point) sunumu. Coles, J. (2001). “The Social Model of Disability: What Does It Mean For Practice in Services For People With Learning Difficulties?” Disability & Society, Vol. 16, No. 4, 2001, ss. 501–510. Dalbay, R. S. (2009). Özürlü Yakınlarının Özürlülere Yönelik Sosyal Politikalara İlişkin Beklentileri ve Memnuniyet Dereceleri (Isparta Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Isparta, ss. 1-12. Devlet İstatistik Enstitüsü, (2002). Türkiye Özürlüler Araştırması, Ankara. Gilson, S. F. ve Depoy, E. (2000). “Multiculturalism and Disability: A Critical Perspective”. Disability & Society, Vol. 15, No. 2, 2000, ss. 207–218. Küçükkaraca, N. (2011). Zihinsel Engellilik ve İletişim, www.sosyalhizmetuzmani.org Rioux, M. H. (1994). “New research directions and paradigms: disability is not measles”. Rioux, M. H. & Bach, M. ed. Disability is not Measles: new research paradigms in disability, North York, Roeher Institute. Sachs, R. (2003). Integrating Disability Studies into Existing Curriculum, www.mc.cc.md.us/departments/dispsvc/diversity.htm Sen, A. (2000). Social Exclusion: Concept, application and Scrutiny, Asian Development Bank, Social Development Papers. Shakespeare T. (2002). The social model of disability: an outdated ideology? Research in Social Science and Disability, Volume 2, ss. 9-28. Tufan, İ. & Arun, Ö. (2006). Türkiye Özürlüler Araştırması 2002: İkincil Analizi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Grubu TÜBİTAK.
İndir