Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD. DOÇ. DR. JALE METİN KIYICI, DOÇ. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. MAHMUT KALİBER
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve Uygulama
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere hayvancılık projelerinin hazırlanması, planlanması, yürütülmesi ve fizibilite analizlerinin yapılmasını öğretmektir. Bunların yanı sıra, üretim teknikleri, termin planı, yerleşim planı, inşaat işleri, metraj cetvellerinin hazırlanması ve verimlilik ve tasarruf konularında da bilgi ve beceri kazandırarak, onları sektörel yatırım projelerini hazırlayabilecek düzeye getirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Projelendirme ve Planlamaya İlişkin Temel Kavramlar, Proje Hazırlama Yatırım Konusunun Belirlenmesi ve Proje Kararı Kapasitenin Belirlenmesi, İşletme Yerinin Seçimi (Arazi ve İklim, Pazara Uzaklık, Girdilerin Temini, Altyapı ve Diğer Etmenler), Projenin Çevreye Etkisi (Atıklar, ÇED raporu), Projenin Teknik Yönü (Üretim Tekniği, Üretim Planı, Proje Mühendisliği), Hayvancılık Projelerinin Teknik Yönden Değerlendirilmesi, (Kanatlı, Büyükbaş ve Küçükbaş Hayvancılık Projeleri).
|
1- |
Hayvancılık Ekonomisi
|
2- |
İşletmecilik Prensipleri
|
3- |
Hayvancılık Projeleri
|
4- |
Fizibilite Nedir? Nasıl Hazırlanır?
|
5- |
Fizibilite Etüdü
|
6- |
Proje Örnekleri 1
|
7- |
Proje Örnekleri 2
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Süt Sığırcılığı İşletme Planlaması
|
10- |
Süt Sığırcılığında Döl Verimi ve Kriterleri
|
11- |
Süt Sığırcılığında Sürü Yönetimi
|
12- |
Besi Sığırcılığında İşletme Planlaması ve Göz önünde Bulundurulması Gerekenler
|
13- |
Besicilikte Karlılık
|
14- |
Diğer Hayvan Barınak Tipleri ve Tesisler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Modern hayvan yetiştirmenin bilimsel esaslarını ve temel mekanizmalarını anlar, ilgili yöntem ve teknikleri bilir,
|
2- |
Hayvan yetiştiriciliğinin farklı branşlarını bir projeye entegre edebilir, bunu yaparken hayvan sağlığı ve refahı ile çevresel etkilerin azaltılmasını da dikkate alır,
|
3- |
Bilimsel ve teknik bilgi, teknoloji veya metodolojiler geliştirir,
|
4- |
Hayvan refahı ile ilgili üretim sistem ve üretim planları kadar, çevre ve diğer sosyal sorunları da tartışır,
|
5- |
Farklı çiftlik hayvanları için hayvancılık işletmelerinin plan ve projesinin nasıl yapılacağı ve yürütüleceğini bilir.
|
6- |
--
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
|
|
2- |
Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
|
|
3- |
Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
|
|
4- |
Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
|
|
5- |
Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
|
|
6- |
Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
|
|
7- |
Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
|
|
8- |
Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
|
|
9- |
Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
|
|
10- |
Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
|
|
11- |
Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
|
|
12- |
Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
|
|
13- |
Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
|
|
14- |
Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
4
|
28
|
Ödevler
|
1
|
4
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
71
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
50
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
--
|
Yardımcı Kaynaklar
|
--
|
|