Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > HAYVANCILIKTA PROJELENDİRME VE FİZİBİLİTE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAYVANCILIKTA PROJELENDİRME VE FİZİBİLİTE Birinci düzey ZT 438 Seçmeli 8 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. JALE METİN KIYICI, DOÇ. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. MAHMUT KALİBER
Dersin veriliş şekli Teorik ve Uygulama
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere hayvancılık projelerinin hazırlanması, planlanması, yürütülmesi ve fizibilite analizlerinin yapılmasını öğretmektir. Bunların yanı sıra, üretim teknikleri, termin planı, yerleşim planı, inşaat işleri, metraj cetvellerinin hazırlanması ve verimlilik ve tasarruf konularında da bilgi ve beceri kazandırarak, onları sektörel yatırım projelerini hazırlayabilecek düzeye getirmektir.
Dersin tanımı Projelendirme ve Planlamaya İlişkin Temel Kavramlar, Proje Hazırlama Yatırım Konusunun Belirlenmesi ve Proje Kararı Kapasitenin Belirlenmesi, İşletme Yerinin Seçimi (Arazi ve İklim, Pazara Uzaklık, Girdilerin Temini, Altyapı ve Diğer Etmenler), Projenin Çevreye Etkisi (Atıklar, ÇED raporu), Projenin Teknik Yönü (Üretim Tekniği, Üretim Planı, Proje Mühendisliği), Hayvancılık Projelerinin Teknik Yönden Değerlendirilmesi, (Kanatlı, Büyükbaş ve Küçükbaş Hayvancılık Projeleri).

Dersin içeriği
1- Hayvancılık Ekonomisi
2- İşletmecilik Prensipleri
3- Hayvancılık Projeleri
4- Fizibilite Nedir? Nasıl Hazırlanır?
5- Fizibilite Etüdü
6- Proje Örnekleri 1
7- Proje Örnekleri 2
8- Ara Sınav
9- Süt Sığırcılığı İşletme Planlaması
10- Süt Sığırcılığında Döl Verimi ve Kriterleri
11- Süt Sığırcılığında Sürü Yönetimi
12- Besi Sığırcılığında İşletme Planlaması ve Göz önünde Bulundurulması Gerekenler
13- Besicilikte Karlılık
14- Diğer Hayvan Barınak Tipleri ve Tesisler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Modern hayvan yetiştirmenin bilimsel esaslarını ve temel mekanizmalarını anlar, ilgili yöntem ve teknikleri bilir,
2- Hayvan yetiştiriciliğinin farklı branşlarını bir projeye entegre edebilir, bunu yaparken hayvan sağlığı ve refahı ile çevresel etkilerin azaltılmasını da dikkate alır,
3- Bilimsel ve teknik bilgi, teknoloji veya metodolojiler geliştirir,
4- Hayvan refahı ile ilgili üretim sistem ve üretim planları kadar, çevre ve diğer sosyal sorunları da tartışır,
5- Farklı çiftlik hayvanları için hayvancılık işletmelerinin plan ve projesinin nasıl yapılacağı ve yürütüleceğini bilir.
6- --
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 4 28
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 50 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar