Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Pedodonti (ankara Ü. Ort. Dr) > VETERİNER DİŞ SAĞLIĞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VETERİNER DİŞ SAĞLIĞI Üçüncü düzey VCR 613 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUHAMMED KAAN YÖNEZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NUSRET APAYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı BU DERSİN AMACI; VETERİNER DİŞ SAĞLIĞI ÖĞRETİLMESİDİR
Dersin tanımı VETERİNER DİŞ SAĞLIĞIIN TEMEL KONULARI VERİLECEK

Dersin içeriği
1- ANATOMİ
2- FİZYOLOJİ
3- DİŞ ANOMALİLERİ
4- DİŞ HASTALIKLARI
5- ATLARDA AĞIZIN MUAYENESİ VE DİŞ HASTALIKLARI
6- ATLARDA AĞIZIN MUAYENESİ VE DİŞ HASTALIKLARI
7- RUMİNATLARDA AĞIZIN MUAYENESİ VE DİŞ HASTALIKLARI
8- RUMİNANTLARDA AĞIZIN MUAYENESİ VE DİŞ HASTALIKLARI
9- KÖPEKLERDE AĞIZIN MUAYENESİ VE DİŞ HASTALIKLARI
10- KÖPEKLERDE AĞIZIN MUAYENESİ VE DİŞ HASTALIKLARI
11- KEDİLERDE AĞIZIN MUAYENESİ VE DİŞ HASTALIKLARI
12- KEDİLERDE AĞIZIN MUAYENESİ VE DİŞ HASTALIKLARI
13- OLGU TARTIŞMASI
14- OLGU TARTIŞMASI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- VETERİNER DİŞ SAĞLIĞIIN TEMEL KONULARI VERİLECEK
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3- Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4- Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 6 6 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     53
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fossum TW 2003 Small animal surgery, Manm FA, Constanninescu GM, Yoon H-Y, 2011, Fundemantals of Small animal surgery, Samsar E, Akın F, 2003, Genel Cerrahi, Medipres, Ankara
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar