Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sanat Tarihi (doktora) > SELÇUKLULAR DÖNEMİ MEZHEP HAREKETLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SELÇUKLULAR DÖNEMİ MEZHEP HAREKETLERİ Üçüncü düzey TİB 721 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ABDULLAH ÖMER YAVUZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULLAH ÖMER YAVUZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Azmi BAYER
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Selçuklular Dönemi Mezhep Hareketleri Hakkında Derinlemesine Araştırma Yapma Yeteneği Kazandırmak
Dersin tanımı Selçuklular Dönemi Mezheplerini Tarihsel Süreç Merkezli olarak incelemek

Dersin içeriği
1- Dönem Giriş Dersi / Selçuklu Araştırmalarına Giriş
2- Selçuklu Tarihine Giriş
3- Selçuklu Tarihine Giriş
4- Selçuklular Dönemi Mezheplerinin Tarihsel Arka Planı
5- Selçuklular Döneminde Din
6- Selçuklular Döneminde Mutezile
7- Selçuklular Döneminde Mutezile
8- VİZE
9- Selçuklular Döneminde Eşarilik
10- Selçuklular Döneminde Eşarilik
11- Selçuklular Döneminde Maturidilik
12- Selçuklular Döneminde Maturidilik
13- Selçuklular Döneminde Şiilik
14- Selçuklular Döneminde Şiilik
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Selçuklular Tarihi hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
2- Selçuklular dönemindeki mezheplerin tarihsel arka planlarını bilir.
3- Selçuklular dönemindeki dinler hakkında bilgi sahibi olur.
4- Selçuklular döneminde Mutezile''nin tarihsel gelişimini bilir.
5- Selçuklular döneminde Eşariliğin tarihsel gelişimini bilir.
6- Selçuklular döneminde Maturidiliğin tarihsel gelişimini bilir.
7- Selçuklular döneminde Şiiliğin tarihsel gelişimini bilir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat Tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. Bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur.
2- Disiplinler arası çalışma yapar, alanıyla ilgili gelişmeleri ve tartışmaları takip eder, bilgileri sistematik olarak değerlendirir. Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
3- Sanat tarihiyle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır ve kullanır
4- Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek çözümler ve yorumlar; bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzman kişilerle tartışır.
5- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar, yeni öneriler getirir.
6- Özgün bir konuyu araştırır, kavrar ve edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletir.
7- Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak projeler yürütür ve alanına yenilik getirecek uluslararası ve ulusal yayınlar yaparak bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
8- Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alanda çalışma yetkinliğine sahip olur.
9- Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirir, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.
10- Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, belgeler ve kullanır. Tarihi-kültürel çevrenin korunması için gerçekleştirilenleri bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 12 3 36
Sunum / Seminer hazırlama 6 3 18
Kısa sınavlar 0 3 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Büyük Selçuklu Devleti Tarihi (1040-1157), Osman Gazi Özgüdenli; Büveyhîler’in Mezhebî Eğilimleri/Politikaları Üzerine, Muharrem Akoğlu; Büyük Selçuklu Devleti’nin Kuruluş Devrinde Mezhep Politikaları, Abdullah Ömer Yavuz; Coğrafya ve Mezhep, Abdullah Ömer Yavuz; Selçuklular Döneminde Maturidilik, Ahmet Ak; Büyük Selçuklular Döneminde Şia, Adem Arıkan
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar