Ön koşul dersleri
|
Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FUAT AYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Emre KARAKAYA
|
Dersin veriliş şekli
|
Genel mikrobiyoloji dersinin uygulaması olarak laboratuvar analizleri şeklinde yapılır.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, Genel Mikrobiyoloji dersinde öğretilen bilgilere paralel olarak mikrobiyoloji laboratuvar şartlarında nasıl çalışılması gerektiği, laboratuvarda kullanılan alet ve malzemelerin çalışma prensibleri ve bakterilerin izolasyon ve identifikasyonuna yönelik ilk pratik bilgileri kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Genel Mikrobiyoloji Uygulaması
|
1- |
Besiyerleri
|
2- |
Sterilizasyon
|
3- |
Boyama yöntemleri
|
4- |
Biyokimyasal testler
|
5- |
Antibiyogram testi
|
6- |
Bakteriyel sayım teknikleri
|
7- |
Ziehl Neelsen boyama
|
8- |
Giemsa boyama
|
9- |
Gram boyama
|
10- |
Spor boyama
|
11- |
Flagella boyama
|
12- |
İzolasyon ve identifikasyon yöntemleri
|
13- |
Mantar muayenesi
|
14- |
Mantar boyama
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mikrobiyolojik teşhis için uygun örnek alma ve gönderebilme
|
2- |
Mikrorganizmaları boyama yöntemlerini uygulayabilme ve yorum yapabilme
|
3- |
Mikroorganizmaların izolasyonu için besiyerleri hazırlayabilme ve ekim yapabilme
|
4- |
Laboratuvar teşhis metodlarını uygulayabilme ve sonuçları yorumlayabilme
|
5- |
Antimikrobiyal duyarlılık testlerini uygulayabilme ve sonuçları yorumlayabilme
|
6- |
Bakteri sayım yöntemlerini uygulayabilme ve sonuçları yorumlayabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
1
|
1
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
4
|
4
|
16
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
49
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Temel Mikrobiyoloji: Arda, M. 2001. Medisan Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
World of Microbiology and Immunology: Narins B., Lerner K.L.,Lerner B.W. 2003. The Gale Group Inc, a division of Thomson Learning.
Practical Handbook of Microbiology: Goldman E., Gren L.H. 2009. CRC Press.
Labaratory Exercise in Microbiology: Harley-Presscott., 2002 The McGraw-Hill Companies.
Bacterial Physiology and Metabolism: Kim B.H.,Gadd G.M.2008. Cambridge University Press. UK.
Pathogenesis of Bacterial Infections in Animal. Gyles C.L., Prescott J.F., Songer J.G., Thoen C.U. Third edition. 2004 Blackwell Publishing.
|
|