Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEDYA VE DİL II |
Birinci düzey |
RDE 434 |
Seçmeli |
8 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Rusça -Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞULE YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞULE YILMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Kitle iletişim araçlarında kullanılan medya dilinin özelliklerinin incelenmesi. Öğrencilere temalara uygun olarak kelime ve cümle yapılarını öğretmek, konuşma becerilerini artırmak.
|
Dersin tanımı
|
Medya alanında temel, orta ve ileri düzeyde kelime, cümle ve konuşma becerisi sağlamak ve medya dilinin özelliklerini kazandırmak.
|
1- |
Medyadaki Kültür ve sanat. Konu: Çağdaş Kültürdeki Eğilimler. Metinle çalışma, analiz ve tartışma, alıştırmalar (141-146). Konuyla ilgili Youtube''dan haber incelemesi.
|
2- |
Medyadaki Kültür ve sanat. Konu: Çağdaş Kültürdeki Eğilimler. Metinle çalışma, analiz ve tartışma, alıştırmalar (141-146). Konuyla ilgili Youtube''dan haber incelemesi.
|
3- |
Medyadaki Çevre ve Ekoloji. Konu: Çevre koruma. Metinle çalışma, analiz ve tartışma, alıştırmalar (175-180). Konuyla ilgili Youtube''dan haber incelemesi.
|
4- |
Medyadaki Doğal afetler ve felaketler. Konu: Doğal afetler. Metinle çalışma, analiz ve tartışma, alıştırmalar (182-187). Konuyla ilgili Youtube''dan haber incelemesi.
|
5- |
Medyadaki Doğal afetler ve felaketler. Konu: Felaketler. Metinle çalışma, analiz ve tartışma, alıştırmalar (188-194). Konuyla ilgili Youtube''dan haber incelemesi.
|
6- |
Haber izliyoruz.
|
7- |
Genel tekrar.
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Medyadaki Suç Tarihi. Konu: Hırsızlık ve soygun. Metinle çalışma, analiz ve tartışma, alıştırmalar (201-206). Konuyla ilgili Youtube''dan haber incelemesi.
|
10- |
Medyadaki Suç Tarihi. Konu: Dolandırıcılık. Metinle çalışma, analiz ve tartışma, alıştırmalar (207-211). Konuyla ilgili Youtube''dan haber incelemesi.
|
11- |
Medyadaki Suç Tarihi. Konu: Rüşvet. Metinle çalışma, analiz ve tartışma, alıştırmalar (212-215) Konuyla ilgili Youtube''dan haber incelemesi.
|
12- |
Medyadaki Suç Tarihi. Konu: Trafik kazaları. Metinle çalışma, analiz ve tartışma, alıştırmalar (216-221). Konuyla ilgili Youtube''dan haber incelemesi.
|
13- |
Medyadaki spor. Konu: Yaşamınızdaki spor. Metinle çalışma, analiz ve tartışma, alıştırmalar (223-228). Konuyla ilgili Youtube''dan haber incelemesi.
|
14- |
Genel tekrar
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler Rus Haber medya dili hakkında genel bilgi edinir.
|
2- |
Öğrenciler Rus Haber medyasının farklı alanlardaki bilgiyi edinir.
|
3- |
Rus basını ve görsel medyadaki haberleri anlar.
|
4- |
Öğrenciler medya alanındaki temel, orta ve ileri düzeyde kelime bilgisi, cümleler ve konuşma becerileri kazanır.
|
5- |
.
|
6- |
.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
2- |
Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
4- |
Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
5- |
Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
|
|
6- |
Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
|
|
8- |
Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
|
|
9- |
|
|
10- |
Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
|
|
11- |
Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
|
|
12- |
Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
|
|
13- |
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
.
|
|
15- |
.
|
|
16- |
.
|
|
17- |
.
|
|
18- |
.
|
|
19- |
.
|
|
20- |
.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
13
|
1
|
13
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
60
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
2
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
2
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
4
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
2
|
Genel toplam
|
|
4
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Erlih Y.V. Puls vremeni. Chitayem i obsujdayem novosti po-russki. M.: Russkiy yazık. Kursı, 2018. – 256 s.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Argumentı i Faktı, Komsomolskaya Pravda, Rossiyskaya Gazeta ve s. gazeteleri. Youtube haber kaynakları.
|
|