Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Cerrahi(doktora) > İLERİ BİYOİSTATİSTİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ BİYOİSTATİSTİK Üçüncü düzey SBE 601 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Temel biyoistatistik dersini almalı
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. GÖZDE ERTÜRK ZARARSIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Sınıf Dersi
Dersin amacı Çok degiskenli istatistiksel yöntemler ile özelliklerinin, amaçlarının ve kullanımlarının daha uygulamaya yönelik olarak tanıtılması ve incelenmesi amaçlanır. Farklı bilgisayar yazılımlarının incelenmesi ile konulara daha genis bir açılım yapılmaya çalısılır.
Dersin tanımı Temel matris bilgisi, çok degiskenli tanımlayıcı istatistikler, çok degiskenli normal dagılım, eksik veriler ve incelenmesi, çok degiskenli hipotez testleri, çoklu dogrusal regresyon, faktör analizi, kümeleme analizi, ayırma analizleri, uyum analizi, path anaizi, çok boyutlu ölçekleme

Dersin içeriği
1- Temel matris işlemleri
2- Çok degiskenli analizde veri matrisi ve tanımlayıcı istatistikler
3- Çok değişkenli normal dağılım ve çok değişkenli aşırı gözlemler
4- Eksik veri analizi
5- Çok değişkenli hipotez testleri
6- Çoklu doğrusal regresyon analizi
7- Faktör analizi
8- Kümeleme analizi
9- Ayırma analizleri
10- Uyum analizi
11- Path analizi
12- Kanonik korelasyon
13- Çok boyutlu ölçekleme
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İlgili konuya çok degiskenli istatistikler kapsamında yaklaşabilecek
2- Çok değişkenli istatistiksel yöntemleri sayabilecek
3- Temel çok değişkenli yaklaşımlarla çözümlemeleri uygulayabilecek
4- Çok değişkenli istatistiksel yöntemler ile elde edilen bulguları yorumlayabilecek
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 3 30
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar