Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ BİYOİSTATİSTİK |
Üçüncü düzey |
SBE 601 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Temel biyoistatistik dersini almalı
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. GÖZDE ERTÜRK ZARARSIZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf Dersi
|
Dersin amacı
|
Çok degiskenli istatistiksel yöntemler ile özelliklerinin, amaçlarının ve kullanımlarının daha uygulamaya yönelik olarak tanıtılması ve incelenmesi amaçlanır. Farklı bilgisayar yazılımlarının incelenmesi ile konulara daha genis bir açılım yapılmaya çalısılır.
|
Dersin tanımı
|
Temel matris bilgisi, çok degiskenli tanımlayıcı istatistikler, çok degiskenli normal dagılım, eksik veriler ve incelenmesi, çok degiskenli hipotez testleri, çoklu dogrusal regresyon, faktör analizi, kümeleme analizi, ayırma analizleri, uyum analizi, path anaizi, çok boyutlu ölçekleme
|
1- |
Temel matris işlemleri
|
2- |
Çok degiskenli analizde veri matrisi ve tanımlayıcı istatistikler
|
3- |
Çok değişkenli normal dağılım ve çok değişkenli aşırı gözlemler
|
4- |
Eksik veri analizi
|
5- |
Çok değişkenli hipotez testleri
|
6- |
Çoklu doğrusal regresyon analizi
|
7- |
Faktör analizi
|
8- |
Kümeleme analizi
|
9- |
Ayırma analizleri
|
10- |
Uyum analizi
|
11- |
Path analizi
|
12- |
Kanonik korelasyon
|
13- |
Çok boyutlu ölçekleme
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İlgili konuya çok degiskenli istatistikler kapsamında yaklaşabilecek
|
2- |
Çok değişkenli istatistiksel yöntemleri sayabilecek
|
3- |
Temel çok değişkenli yaklaşımlarla çözümlemeleri uygulayabilecek
|
4- |
Çok değişkenli istatistiksel yöntemler ile elde edilen bulguları yorumlayabilecek
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
10
|
3
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
3
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
10
|
3
|
30
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
198
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|