Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (yükseklisans) > İLERİ BİYOİSTATİSTİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ BİYOİSTATİSTİK İkinci düzey SBE 601 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Temel biyoistatistik dersini almalı
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. GÖZDE ERTÜRK ZARARSIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Sınıf Dersi
Dersin amacı Çok degiskenli istatistiksel yöntemler ile özelliklerinin, amaçlarının ve kullanımlarının daha uygulamaya yönelik olarak tanıtılması ve incelenmesi amaçlanır. Farklı bilgisayar yazılımlarının incelenmesi ile konulara daha genis bir açılım yapılmaya çalısılır.
Dersin tanımı Temel matris bilgisi, çok degiskenli tanımlayıcı istatistikler, çok degiskenli normal dagılım, eksik veriler ve incelenmesi, çok degiskenli hipotez testleri, çoklu dogrusal regresyon, faktör analizi, kümeleme analizi, ayırma analizleri, uyum analizi, path anaizi, çok boyutlu ölçekleme

Dersin içeriği
1- Temel matris işlemleri
2- Çok degiskenli analizde veri matrisi ve tanımlayıcı istatistikler
3- Çok değişkenli normal dağılım ve çok değişkenli aşırı gözlemler
4- Eksik veri analizi
5- Çok değişkenli hipotez testleri
6- Çoklu doğrusal regresyon analizi
7- Faktör analizi
8- Kümeleme analizi
9- Ayırma analizleri
10- Uyum analizi
11- Path analizi
12- Kanonik korelasyon
13- Çok boyutlu ölçekleme
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İlgili konuya çok degiskenli istatistikler kapsamında yaklaşabilecek
2- Çok değişkenli istatistiksel yöntemleri sayabilecek
3- Temel çok değişkenli yaklaşımlarla çözümlemeleri uygulayabilecek
4- Çok değişkenli istatistiksel yöntemler ile elde edilen bulguları yorumlayabilecek
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4- Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5- Bilimsel bakışa sahip olur,
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7- Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8- Bilimsel yenilikleri takip eder,
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 3 30
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar