Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (yüksek Lisans) > LAPAROSKOBİK CERRAHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LAPAROSKOBİK CERRAHİ İkinci düzey VCR 639 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Evcil hayvanlarda laporoskopi teknikleri ve endikasyonlarının öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Laparoskopik cerrahi

Dersin içeriği
1- Laporoskopi tanımı ve endikasyonları
2- Laporoskopi tanımı ve endikasyonları
3- Laporoskopi tanımı ve endikasyonları
4- Köpeklerde laporoskopi teknikleri
5- Köpeklerde laporoskopi teknikleri
6- Köpeklerde laporoskopi teknikleri
7- Kedilerde Laporoskopi teknikleri
8- Kedilerde Laporoskopi teknikleri
9- Kedilerde Laporoskopi teknikleri
10- Loporoskopi komplikasyonları
11- Loporoskopi komplikasyonları
12- Loporoskopi komplikasyonları
13- Postoperatif bakım
14- Postoperatif bakım
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Laparoskopi tanımı
2- Laparoskopi endikasyonları
3- Laparoskopi komplikasyonları
4- Laparoskopik komplikasyonlar
5- Komplikasyonların değerlendirilmesi
6- Postoperatif bakım
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
2- Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 7 49
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Monnet E,2013, Small aimal soft tissue surgery,Wiley-Blcakwell, Fossum TW 2003 Small animal surgery
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar