Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Heykel > MUM YOKETME TEKNİĞİ İLE BRONZ DÖKÜM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MUM YOKETME TEKNİĞİ İLE BRONZ DÖKÜM Birinci düzey HEYU404 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ISMAYIL HUSEYNOV
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ İSMAYIL HÜSEYNOV
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik, uygulama
Dersin amacı Mum yok etme tekniği ile bronz döküm (HASSAS DÖKÜM)hakkında pratik bilgilere sahip olmak
Dersin tanımı Yaygın olan kum kalıbın eksine,mum yoketme yöntemi çok hassas ve detaylı modellerin kalıbının almasını ve bronza aktarılmasını sağlar

Dersin içeriği
1- Dersin amacının anlatılması
2- muma aktarılacak çalışmanın belirlenmesi ve hazırlık çalışmaların tamamlanması
3- muma aktarma
4- çalışmanın rötüşleri,hava ve bronz yolluklarının hazırlanması
5- kalıplama ve fırınlama
6- döküm işlemleri
7- Çalışmanın genel olarak gözden geçirilip, tesviye ve rötüşlerinin yapılması.
8- Vize): , eksiklerinin giderilmesi, çalışmanın sergilenebilecek hale getirilmesi
9- içi boş (maçalı) döküm için çalışmanın hazırlanması
10- muma aktarma
11- açılama işlemi, çalışmanın rötüşleri,hava ve bronz yolluklarının hazırlanması
12- kalıplama ve kalıbın kurutma işlemi
13- kalıbın fırınlaması
14- döküm işlemleri. Çalışmanın genel olarak gözden geçirilip, tesviye ve rötüşlerinin yapılması.
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Her türlü malzemeden yapılmış olan heykelin bronz veya alüminyuma aktarabilmek.
2- Endüstriyel ortamda ve kuyumculuk sektöründe iş bulabilme imkanları.
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2- Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3- Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4- Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5- Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6- Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8- Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9- Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12- Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13- Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14- Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15- Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 28 1 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar As Tamerbaşoğlu. "Bronz Döküm"

Ders ile ilgili dosyalar